Logg inn med andre kontoer:
Vi har jo forskjellige ønsker for ferien vår da vettu. Noen liker roen og stillheten, og det rolige avslappende livet. Mens andre liker å ha masse mennesker rundt seg, og at det er mye liv og røre. Sånn er det bare.
Det er nok mange ønsker og vi er temmelig forskjellige. Jeg for eks. bor fast på en liten plass som heter Alyki i Viotia. 264 meter fra stranden. Utenom juli og august og noen helger har jeg 1 km strand helt alene. Vi er rundt 100 fastboende, men bare en, utenom meg, en svensk professor på 87, er utlendinger. Det er også bare grekere her i feriene. Det passer meg utmerket. Ingen transportmidler finnes, jeg må ha bil, men det finnes en taverna og 2 små butikker. Tavernaen trenger jeg forresten ikke,- jeg lager mye bedre mat selv, jeg baker også alt av brød og kaker selv. 35 km unna er Thiva, der får jeg alt og hvis jeg vil ha sild og svenske kjøttbullar reiser jeg de 12 milene til Ikea i Athen. Om vinteren har jeg 200 meter til nærmeste nabo, det er også perfekt (kunne godt ha vært 1 mil) Det finnes 3 som snakker annet enn gresk, men det går også bra selv om jeg ikke ennå er særlig god i gresk.
Sitat fra: Viotia på 04. sep 17, 04:59:12Det er nok mange ønsker og vi er temmelig forskjellige. Jeg for eks. bor fast på en liten plass som heter Alyki i Viotia. 264 meter fra stranden. Utenom juli og august og noen helger har jeg 1 km strand helt alene. Vi er rundt 100 fastboende, men bare en, utenom meg, en svensk professor på 87, er utlendinger. Det er også bare grekere her i feriene. Det passer meg utmerket. Ingen transportmidler finnes, jeg må ha bil, men det finnes en taverna og 2 små butikker. Tavernaen trenger jeg forresten ikke,- jeg lager mye bedre mat selv, jeg baker også alt av brød og kaker selv. 35 km unna er Thiva, der får jeg alt og hvis jeg vil ha sild og svenske kjøttbullar reiser jeg de 12 milene til Ikea i Athen. Om vinteren har jeg 200 meter til nærmeste nabo, det er også perfekt (kunne godt ha vært 1 mil) Det finnes 3 som snakker annet enn gresk, men det går også bra selv om jeg ikke ennå er særlig god i gresk. En eremitt altså
Sitat fra: Heidrun på 04. sep 17, 07:41:46Sitat fra: Viotia på 04. sep 17, 04:59:12Det er nok mange ønsker og vi er temmelig forskjellige. Jeg for eks. bor fast på en liten plass som heter Alyki i Viotia. 264 meter fra stranden. Utenom juli og august og noen helger har jeg 1 km strand helt alene. Vi er rundt 100 fastboende, men bare en, utenom meg, en svensk professor på 87, er utlendinger. Det er også bare grekere her i feriene. Det passer meg utmerket. Ingen transportmidler finnes, jeg må ha bil, men det finnes en taverna og 2 små butikker. Tavernaen trenger jeg forresten ikke,- jeg lager mye bedre mat selv, jeg baker også alt av brød og kaker selv. 35 km unna er Thiva, der får jeg alt og hvis jeg vil ha sild og svenske kjøttbullar reiser jeg de 12 milene til Ikea i Athen. Om vinteren har jeg 200 meter til nærmeste nabo, det er også perfekt (kunne godt ha vært 1 mil) Det finnes 3 som snakker annet enn gresk, men det går også bra selv om jeg ikke ennå er særlig god i gresk. En eremitt altså Vi var borte og kikka i Stavros for noen uker siden vi Heidrun, det er ikke akkurat verdens navle det heller da
Startet av Anders