Dette stedet i Antiparos by har familieleiligheter:
http://hippocampushotel.com/Vi har bodd der ved at par anledninger.
Kjempefine leiligheter og hyggelig vertskap.
På Naxos spørs det jo hvor på øya dere vil bo.
Vi har alltid bodd på bystranda (St. George), siden man da har alt i nærheten samtidig som det er fredelig om natta, og så kan man eventuelt bare ta en buss om man vil til andre strender.
Et tips er å bruke Google maps og zoome inn på området.
Da får man opp en rekke overnattingssteder, så det er bare å velge og vrake.
https://www.google.no/maps/@37.0992461,25.3755353,18zBooking.com er også grei til søk på kart.
Husk at selv om bookingsiden sier at siste rom allerede er opptatt, så betyr det ikke at overnattingsstedet er fullt, men bare at bookingsiden ikke har flere igjen av de rommene de selv har reservert.
Ta uansett kontakt med overnattingsstedet direkte.
Man får ofte en bedre pris enn hos bookingsider.
Uansett vil jeg anbefale å få bestilt bosted så snart som mulig.
Juli er høysesong, så de beste stedene blir gjerne bestilt i svært god tid.
Jeg har alltid bestilt et halvt år i forveien, gjerne mer, spesielt i høysesong.
Edit:
Er forøvrig enig i at
både Paros og Antiparos ikke har så mye for seg.
Vi har alltid bodd på Antiparos og heller tatt turen over til Paros om vi vil farte litt rundt med buss f.eks.
Jeg er ikke helt enig i at man bør unngå Antiparos i juli, men her er vi mennesker heldigvis ulike.
Jovisst hører man norsk (og svensk) her og der, men hva så ?
Det har aldri gjort meg noe.
Antiparos er så koselig at man hygger seg glugg ihjel uansett.
Gågata er reneste Kardemommeby om kvelden, så der trives både store og små.
Båttur rundt øya med bading, strandhogg og grilling (all inclusive) er også kjempekos, og nesten et must (man pleier å få en god familiepris, spesielt om ungene ikke er alt for store).
Er helt enig i at man bør starte på Antiparos og så legge turen til Naxos før man reiser hjem.
Naxos er et knutepunkt for båttrafikken, så her har man en mengde muligheter for å komme seg til Santorini før hjemreisen.
Husk at de små, raske båtene både er mye dyrere enn de store (Blue Star), og i tillegg mer utsatte for vær og vind, slik at man i verste fall kan oppleve at båtreisen rett og slett kan bli kansellert.
Om dere har flyankomst slik at dere med god margin rekker båt til Paros (for deretter å ta ferga over til Anti), så gjør gjerne det.
Ellers blir det en overnatting på Santorini, hvilket ikke er så ille det heller.
Personlig ville jeg satset på 5-6 dager på Antiparos, så tatt båten til Naxos og blitt der en drøy uke før jeg dro til Santorini for minst en overnatting før flyavgang.
Jeg hadde uansett ikke tatt sjansen på båtreise til Santorini og flyavgang samme dag.
Et lite tips:
Kjøp gjerne båtbilletter for reisen Santorini-Paros på forhånd, så dere slipper å stresse med det på et tettpakket og svett reisebyrå på kaia på Santorini.
De få ekstra kronene for å bestille hos
hellasspesialisten.no og få billettene hjemsendt er verdt det.
Vi har pleid å gjøre det, eller godsnakke med vertskapet på Santorini, og få dem til å ordne billetter så de ligger klare.
Båtbilletter deretter fikser dere enkelt underveis.
Lykke til, og god tur.