Logg inn med andre kontoer:
Anbefaler Mediterraneo! En herlig italiensk film om 8 soldater (og et esel) som skulle erobre en liten gresk øy i 1941. En øy bestående av kvinner, barn og gamle.Den er filmet på Kastelorizo og fikk i sin tid Oscar for beste utenlandske film. Jeg fant den på nettet et sted, men husker ikke hvor.
Sitat fra: \"Niaas\"Anbefaler Mediterraneo! En herlig italiensk film om 8 soldater (og et esel) som skulle erobre en liten gresk øy i 1941. En øy bestående av kvinner, barn og gamle.Den er filmet på Kastelorizo og fikk i sin tid Oscar for beste utenlandske film. Jeg fant den på nettet et sted, men husker ikke hvor.Ja, det er en fin film :icon_smile: Den kan kjøpes rimelig på Amazon.co.uk (fra 4,58 pund).
Jeg fant den faktisk på et norsk nettsted, med norsk tekst. Tror kanskje det var DVDstrax.com, eller CDON.com.
Jeg ble nylig introdusert for en av filmene til Theo Angelopoulos (på norsk heter den \"Den gråtende engen\" (\"The weaping meadow\" på engelsk, \"Το Λιβάδι που δακÏÏζει\" på gresk).Filmen var tung, med mye tragedie, men samtidig likte jeg den. Den var svært stilfull og vakker, og viste en annen side av Hellas enn den solfylte, muntre. Synes kanskje slutten var litt uforløst, men anbefaler den allikevel. Video Nova på Majorstuen har den til utleie, for dem som befinner seg i Oslo.Og etter dette fikk jeg litt blod på tann. Har lyst til å se mer greske filmer. Elsker filmer generelt, men vet ikke hvor jeg skal begynne å lete. Erfaringsmessig har jeg stort utbytte av å få anbefalinger fra andre (gjerne med tips om ev. steder filmene kan skaffes/leies, type hvilken videobutikk eller hvilket bibliotek). Så.... noen tips?
Startet av marjana
Startet av Mixelite
Startet av JohnS
Startet av Ole
Startet av kari