Mange gode forslag her fra erfarne Naxos veteraner, og slenger meg med på noen plasser som jeg i alle fall personlig har opplevd som gode resturanter. Hvis det skulle være fullt på Scirocco som det ofte er, kan en spasere over torget og prøve Fotis Cuisine. God mat til fornuftige priser, samme med Nicos rett nedi gata fra torget. Er en oppe i gamlebyen er Manolis Garden en skikkelig koselig plass i (selvfølgelig) en hage. Er skiltet, men kan være litt vanskelig å finne., men er absolutt verdt litt leting.Lenger oppe vil mange prøve å få bord på Taverna To Kastro med utsikt over byen, kaller selv resturanten parkeringsplassen, da det er det den er på dagtid!! Personlig synes jeg det er verdt de ekstra trappene enda lengre opp til Oniro, som har , både bedre service og bedre mat og vin(husets). Og ekstra trapper betyr bedre utsikt!! Gjenkjennes ved en liten (pynte) vindmølle oppe på taket. Når det gjelder badeplasser er det vel nok og i det hele tatt å befinne seg på Naxos. Har en tid og i tillegg gidder seg over til Moutsona og følger veien sørøst så finner en en hel del herlige strender, og min favoritt her er Psill Ammos Bay. Skal visstnok bety noe slikt som fin sand, akkurat som om det er noe nytt på vårt kjære Naxos. Håper noe er til nytte, skal i alle fall nyte av alle plassene i løpet av kort tid, når det endelig er er ferie igjen!!