Skrevet av Emne: Studio Kalergis/ Naxos - kanskje mest til Sjøløve..  (Lest 9520 ganger)

Utlogget AnitaTopic starter

• Vis profil
Jeg har prøvd å sende privat melding til Sjøløve, men et eller annet feiler i dag  :cheese: dermed må jeg sende denne meldingen via listen. Andre må gjerne svare på den hvis de kan det.

Vi holder på å bestille rom på Studios Kalergis på Naxos og det er bare en ting jeg må spørre om først. Er det noen barer/ diskoteker i umiddelbar nærhet som forstyrrer nattesøvnen ?

Litt bråk tåler vi selvfølgelig, skal jo bo i byen  :flower: Grunnen til jeg spør er at jeg har friskt i minne turen til Kypros. Da endte vi opp med et hotellrom som hadde en karaokebar som nærmeste nabo  :cyclopsani: Den ble fyllt med fulle engelskmenn hver kveld og det komplett umulig å sove før kl. 03:00 hver natt. Ved slutten av uken kunne jeg \"Delailah\" helt utenatt ... hi hi  :colors:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Utlogget Gro

• Vis profil
Re: Studio Kalergis/ Naxos - kanskje mest til Sjøløve..
« Svar #1 på: 17. Feb. 09, 16:39:31 »
Sitat fra: \"Anita\"
Jeg har prøvd å sende privat melding til Sjøløve, men et eller annet feiler i dag  :cheese: dermed må jeg sende denne meldingen via listen. Andre må gjerne svare på den hvis de kan det.

Vi holder på å bestille rom på Studios Kalergis på Naxos og det er bare en ting jeg må spørre om først. Er det noen barer/ diskoteker i umiddelbar nærhet som forstyrrer nattesøvnen ?

Litt bråk tåler vi selvfølgelig, skal jo bo i byen  :flower: Grunnen til jeg spør er at jeg har friskt i minne turen til Kypros. Da endte vi opp med et hotellrom som hadde en karaokebar som nærmeste nabo  :cyclopsani: Den ble fyllt med fulle engelskmenn hver kveld og det komplett umulig å sove før kl. 03:00 hver natt. Ved slutten av uken kunne jeg \"Delailah\" helt utenatt ... hi hi  :colors:

Vennlig hilsen
Anita

Dette så deilig ut Anita :cheers:
men det er vel over mitt og maritas budsjett ( studenter). Hva må dere betale pr natt?
Vi må nok klare oss med et lite pensjonat :cyclopsani:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

• Vis profil
« Svar #2 på: 17. Feb. 09, 16:48:21 »
Sitat fra: \"Gro\"

Vennlig hilsen
Anita

men det er vel over mitt og maritas budsjett ( studenter). Hva må dere betale pr natt?

Hei Gro  :flower:

Vi skal betale 55 Euro for en natt. Studioet er nyoppusset i 2007/2008 og har en god standard.

Vi vurderte også www.studiosnostos.com som er litt rimeligere. Hvorfor vi valgte det ene av det andre. Ja det vet jeg faktisk ikke, de er gode valg begge to.

Her er svaret vi fikk fra Nostos når vi spurte om pris (litt rimeligere):

=================================
The price for this really nice studio is only:
45 euros per night, not per person, all taxes included !!!

The same studio, on the middle floor, with bigger balcony, costs only:
42 euros per night, not per person, all taxes included !!!

In case you prefer something for lower budget, but qualitative,
there are newly built, light, very clean, fully equipped as main studios (above),
self catering, twin bed, semi-basement studios, with the same furniture
as the main studios, (you can see them, at our web site),
for only:
30 euros per night, not per person, all taxes included !!!
=======================================

Vennlig hilsen Anita

Utlogget Anders

• Vis profil
Studio Kalergis/ Naxos - kanskje mest til Sjøløve..
« Svar #3 på: 17. Feb. 09, 17:21:03 »
Nei, det er ganske så stille og rolig der i det strøket utover kveldene. Du må langt oppi bakken for å finne Kostas og Base-bar, som vel er den første \"natt-baren\", og han må stenge dørene mot gaten i elleve-halvtolv-tiden. Politiet kjører rundt og sjekker at alle musikk-barer følger lover og regler. Så det området der kan oppleves som ganske dødt og stille utpå natten. Dere får nok sove :-)

Utlogget Anders

• Vis profil
« Svar #4 på: 17. Feb. 09, 17:27:00 »
 ... Ved slutten av uken kunne jeg \"Delailah\" helt utenatt ... hi hi  :colors:

Vennlig hilsen
Anita

Vi campet noen ganger i det gamle Jugoslavia på slutten av åtti-tallet... om ikke låten er ille nok i seg sjøl, så lærte vi å hate \"The Final Countdown\" dypt og inderlig... det var visst en av de få platene de hadde der på camp-restauranten, og volumet var slik at den antagelig kunne høres til Italia :-(

• Vis profil
« Svar #5 på: 17. Feb. 09, 17:34:08 »
Sitat fra: \"Anders\"
Nei, det er ganske så stille og rolig der i det strøket utover kveldene. Du må langt oppi bakken for å finne Kostas og Base-bar, som vel er den første \"natt-baren\", og han må stenge dørene mot gaten i elleve-halvtolv-tiden. Politiet kjører rundt og sjekker at alle musikk-barer følger lover og regler. Så det området der kan oppleves som ganske dødt og stille utpå natten. Dere får nok sove :-)

Tusen takk for hjelpen Anders - da kan jeg bestille  :cheers:

Det er bedre å komme til baren enn at baren kommer til deg  :colors: Kommer til å være på jakt etter en bar der nede hvor de ikke spiller så ørene flagrer... synes faktisk det er hyggelig å kunne prate litt også når en nyter et glass med noe godt i  :compress:

Vennlig hilsen Anita

Utlogget Gro

• Vis profil
« Svar #6 på: 17. Feb. 09, 17:41:45 »
Sitat fra: \"Gro\"

Vennlig hilsen
Anita

Hei Gro  :flower:

Vi skal betale 55 Euro for en natt. Studioet er nyoppusset i 2007/2008 og har en god standard.

Vi vurderte også www.studiosnostos.com som er litt rimeligere. Hvorfor vi valgte det ene av det andre. Ja det vet jeg faktisk ikke, de er gode valg begge to.

Her er svaret vi fikk fra Nostos når vi spurte om pris (litt rimeligere):

=================================
The price for this really nice studio is only:
45 euros per night, not per person, all taxes included !!!

The same studio, on the middle floor, with bigger balcony, costs only:
42 euros per night, not per person, all taxes included !!!

In case you prefer something for lower budget, but qualitative,
there are newly built, light, very clean, fully equipped as main studios (above),
self catering, twin bed, semi-basement studios, with the same furniture
as the main studios, (you can see them, at our web site),
for only:
30 euros per night, not per person, all taxes included !!!
=======================================

Vennlig hilsen Anita

Det er lagret som et flott alternativ :) Jeg sjekker opp når jeg kommer ned hva vi kan få det for :)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Utlogget Sjøløve

• Vis profil
« Svar #7 på: 17. Feb. 09, 18:08:06 »
Hei Anita - har sendt deg PM  :flower:
De nettene vi bodde på Kalergis var det aldeles tyst - du trenger helt sikkert ikke bekymre deg for nattesøvnen.

Tror det var pga det øverste bildet her av utsikten fra balkongen vår at du kontaktet meg ang Studio Kalergis - det er jo en herlig utsikt å våkne til hver morgen.  
Så sant jeg kan få det til, prøver jeg alltid å få tak i bosted med sjøutsikt - jeg elsker å sitte på balkongen og se ut over sjøen

PS.  Skjønner godt du vil unngå å bo der festen foregår til langt på natt.
Hadde en lignende opplevelse en gang i Playa del Ingles på Gran Canaria -
et heftig spetakkel til 3-4 tiden om morgenen.  Aldri mer !!!
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Utlogget Anders

• Vis profil
« Svar #8 på: 17. Feb. 09, 18:20:30 »
Sitat fra: \"Sjøløve\"
- jeg elsker å sitte på balkongen og se ut over sjøen...

Noen får sanne ord på søndager... vi andre er så heldig å få dem på tirsdager og sånn :-)

• Vis profil
« Svar #9 på: 17. Feb. 09, 18:21:23 »
Sitat fra: \"Sjøløve\"
Hei Anita - har sendt deg PM  :flower:
De nettene vi bodde på Kalergis var det aldeles tyst - du trenger helt sikkert ikke bekymre deg for nattesøvnen.

Tror det var pga det øverste bildet her av utsikten fra balkongen vår at du kontaktet meg ang Studio Kalergis - det er jo en herlig utsikt å våkne til hver morgen.  
Så sant jeg kan få det til, prøver jeg alltid å få tak i bosted med sjøutsikt - jeg elsker å sitte på balkongen og se ut over sjøen

PS.  Skjønner godt du vil unngå å bo der festen foregår til langt på natt.
Hadde en lignende opplevelse en gang i Playa del Ingles på Gran Canaria -
et heftig spetakkel til 3-4 tiden om morgenen.  Aldri mer !!!

Hei Sjøløve  :flower:

Ja det var den utsikten som gjorde \"susen\", ble helt betatt og tenkte at der skal jeg bo en vakker dag. Så da vi bestemte oss for Naxos var valget lett  :cheese:

Gleder meg til å nyte solnedgangen fra balkongen og frokosten på terassen på baksiden. Kan ikke bli bedre.

Vennlig hilsen Anita

Utlogget Gro

• Vis profil
« Svar #10 på: 17. Feb. 09, 18:38:03 »
De bildene burde jo også legges ut i tråden lengtebilder så fine som de var:)

Utlogget Drømmer

• Vis profil
« Svar #11 på: 18. Feb. 09, 21:09:50 »
Dette ser jo ut til ikke å være sant :O Når skal du reise...sikle-sikle.....
Drømmer fortsatt :D

Siste innlegg

Emne Av Trådstarter Lest/svar Forum Tid
Peloponnes / Kardamili med mere . Ole dagstaalesen@hotmail.com 75869/318 Fastlandet og Peloponnes 17. Juli 19, 23:02:56 Last Post
Nytt webkamera i Ermoupolis Ole marjana 40/1 Syros 17. Juli 19, 23:00:33 Last Post
Hilsen fra Hellas 2019 Kritios Ole 1079/31 Hilsen fra Hellas 16. Juli 19, 23:46:35 Last Post
Vores første rejse til de Græske øer (Kykladerne) Heidrun Jette_Ivan 123/1 Reisetips og spørsmål 15. Juli 19, 21:05:16 Last Post
Andros marjana Runar Solvik 219/2 Andros og Tinos 11. Juli 19, 22:35:21 Last Post
Hilsen fra Nikos på Meltemi, Naxos marjana marjana 392/4 Hilsen fra Hellas 11. Juli 19, 18:06:03 Last Post
Flytting av inventar fra Norge til Hellas Kritios Haje 240/1 Flytte til Hellas 05. Juli 19, 20:38:34 Last Post
Yamas Bar & Taverna er åpen! marjana Ole 34301/3133 Yamas Bar & Taverna 05. Juli 19, 19:04:02 Last Post
Øyhopping alene-jente 30 marjana Lilje 303/3 Reisetips og spørsmål 05. Juli 19, 18:41:22 Last Post
Kirkegården i Ermoupolis vandrer marjana 319/9 Syros 04. Juli 19, 17:02:43 Last Post
Turister utsatt for grov svindel på Mykonos ! marjana Kritios 372/1 Hellas generelt 02. Juli 19, 12:52:53 Last Post
24-timers fergestreik fra 3.juli 2019 marjana marjana 188/0 Transport 02. Juli 19, 12:24:58 Last Post
Ikaria filhellener Runar Solvik 409/5 Reiseskildringer 02. Juli 19, 11:33:48 Last Post
Agistri 2019 Ole Ole 654/6 Saroniske øyer 01. Juli 19, 21:09:15 Last Post
Green plants and herbs of Greece marjana marjana 216/2 Litteratur 01. Juli 19, 13:05:51 Last Post
Kalo mina marjana marjana 3786/7 Hellas generelt 01. Juli 19, 12:59:58 Last Post
Hydra 2019 jente91 Ole 776/6 Hydra 01. Juli 19, 09:42:16 Last Post
Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien Kritios Marit 77294/3997 Jippi! Nå reiser jeg! 29. Juni 19, 13:12:35 Last Post
Sommerferie Hellas marjana zizou10 485/5 Reisetips og spørsmål 27. Juni 19, 21:03:55 Last Post
Magiske øyeblikk i Hellas GEORGIOPOULIS KRETA fila fila 86895/199 Hellas generelt 26. Juni 19, 13:38:38 Last Post
Hvor er dette? 978 Løst! stein stein 914/33 Hvor er dette? 25. Juni 19, 17:15:38 Last Post
Hvor er dette? 979 Løst Ole Ole 349/6 Hvor er dette? 22. Juni 19, 17:04:33 Last Post
102 Strender i Hellas 9/29 fila fila 2861/10 Gresk natur 22. Juni 19, 12:03:20 Last Post
"Mine" morsomme memoarer BURSDAG fila fila 15560/53 Hellas generelt 20. Juni 19, 19:46:56 Last Post
interail for ferjer neil neil 242/0 Reisetips og spørsmål 20. Juni 19, 16:18:49 Last Post
Gresk Kurs- Kristiansand Robert-Averkios Antonsen Robert-Averkios Antonsen 206/0 Alt annet 20. Juni 19, 15:53:24 Last Post
Hvor er dette? 977 Løst Ole Ole 361/4 Hvor er dette? 19. Juni 19, 20:36:43 Last Post
Hvor på Kimolos? Ole Ole 315/5 Kykladene 18. Juni 19, 12:24:15 Last Post
"Mine" greske landskap Video nr 5 fila fila 15104/36 Hellas generelt 14. Juni 19, 08:13:58 Last Post
Å investere i bolig i Hellas Anna Nordahl Kalimera 72930/93 Flytte til Hellas 13. Juni 19, 13:04:25 Last Post