Skrevet av Emne: Noen tips for å slå ihjel 8 timer på Rhodos?  (Lest 10741 ganger)

Utlogget MargretheTopic starter

• Vis profil
Noen tips for å slå ihjel 8 timer på Rhodos?
« på: 23. April 09, 19:25:54 »
Nå reiser jeg snart til Karpathos. Reiser med Apollo til Rhodos, og så videre med Olympic til Karp. På nedoverturen passer det bra, kun to timer mellom bytte av fly. Men på hjemoverveien må jeg vente fra ca 14 - 22 før flyet går fra Rhodos. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre i de 8 timene (bortsett fra å sitte på flyplassen og lese.... :clown: )?
Finnes det noe i nærheten av flyplassen? Om ikke annet, en restaurant? Tips mottas med takk. :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Utlogget Tommy

• Vis profil
Re: Noen tips for å slå ihjel 8 timer på Rhodos?
« Svar #1 på: 23. April 09, 19:36:37 »
I flygplatsens omgivning är dötrist, ta bussen till byn o så söker du opp Eros taverna i gamla stan, där jobbar Nico, också känd som herr grek i ett annat forum, Anoulas snubbe du vet. Trevlig kille, o trevligt ställe att slå ihjäl några timmar på medans du får lite mat i magen också. Hälsa från Mikke o mig, o Riitta o Leif också kanske. Kanske Anoula är där också förresten hon skulle visst ner i början på maj, tyckte jag Nico sa när Mikke o jag var där o åt frukost :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

• Vis profil
« Svar #2 på: 23. April 09, 19:41:45 »
Oi, ja det hørtes jo trivelig ut! Anoula kjenner jeg jo fra et annet forum, ja! Men hvor lang tid tar det med bussen da? Og går den ofte? Jeg er jo som nevnt før ganske desorientert og forvirra på ukjente steder. En annen ting er jo den forbaskede kofferten. Den kan jeg ikke slepe med meg rundt. Finnes det noe sted å oppbevare den på?
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Utlogget Tommy

• Vis profil
« Svar #3 på: 23. April 09, 19:50:06 »
Kofferten tror jag du kan be att få ställa undan på Olympics kontor på flygplatsen, dom kan möjligen vara dig behjälpliga med det eftersom du ska flyga vidare med dom sen.

Bussen går en gång i halvtimmen på vardagar, o en gång i timmen på lö o sö. När du kommer av i Rhodos by vid sista stationen är där en biljettkiosk, fråga där när det går en buss tillbaka som passar din incheckningstid. Jag kan tota ihop en kartskiss till dig om du vill, så kanske du kommer ännu mer vilse sen, ha ha ha :compress: . Näe men adressen kan jag ju skicka dig o en digital karta där jag kan pricka ut hur du ska gå, sen kan du ju fråga, men det är ikke så vanskeligt eller så långt, till o med jag hitta dit ju  :bom: .

• Vis profil
« Svar #4 på: 23. April 09, 20:05:07 »
Det der høres helt perfect ut Tommy, og tusen takk! Bør jeg ta med kompass? (forresten, jeg skjønner jo ikke opp og ned på det...) Tror du jeg finner ut av Gamlebyen igjen da? Bør kanskje beregne litt god tid på å komme meg ut derfra... :clown:  Og ta med en sammenleggbar stige, så kan jeg jo eventuelt klatre over muren hvis det skulle røyne på...Neida, nå surrer jeg fælt. Men jeg må nesten bare spørre, for jeg er så fæl til å rote meg bort.

Utlogget Tommy

• Vis profil
« Svar #5 på: 23. April 09, 20:37:53 »
Sitat fra: \"Margrethe\"
Det der høres helt perfect ut Tommy, og tusen takk! Bør jeg ta med kompass? (forresten, jeg skjønner jo ikke opp og ned på det...) Tror du jeg finner ut av Gamlebyen igjen da? Bør kanskje beregne litt god tid på å komme meg ut derfra... :clown:  Og ta med en sammenleggbar stige, så kan jeg jo eventuelt klatre over muren hvis det skulle røyne på...Neida, nå surrer jeg fælt. Men jeg må nesten bare spørre, for jeg er så fæl til å rote meg bort.

Det är bara att gå dit näsan pekar vettu, så kommer man alltid fram på ena eller andra sättet  :clown: .

Näe jag tramsar bara nu, men jag har skickat dig ett mail med lite info, hoppas det kommer dig till gagn o nytta :-).

• Vis profil
« Svar #6 på: 23. April 09, 21:23:23 »
Tusen takk, kjempefint! Kanskje jeg får noen spennende timer istedenfor det som jeg hadde forberedt meg på, nemlig å sitte der og kjede meg mens timene snegler seg avgårde. :flower:  Nå har jeg blitt så inspirert av all fotograferinga di at jeg har satt meg som mål å knipse villt på den neste turen min. Kanskje jeg til og med får noen blinkskudd fra Rhodos, da!

Utlogget Ole

• Vis profil
    • http://www.hellasforum.net
« Svar #7 på: 23. April 09, 21:31:42 »
...nemlig å sitte der og kjede meg mens timene snegler seg avgårde.

Da gjør du i tilfelle noe dumt! :smile: Det er ikke mange øyer i Hellas som har så mye å vise fram som Rhodos. Selvsagt er det svært begrenset hva man får gjort på åtte timer, men litt kan det i alle fall bli. Ta en tur til gamlebyen og lev deg tilbake til riddertiden. Gamlebyen er unik og et minne for livet! God tur!

Utlogget marjana

• Vis profil
« Svar #8 på: 23. April 09, 21:53:18 »
Sitat fra: \"Ole\"
...nemlig å sitte der og kjede meg mens timene snegler seg avgårde.

Da gjør du i tilfelle noe dumt! :smile: Det er ikke mange øyer i Hellas som har så mye å vise fram som Rhodos. Selvsagt er det svært begrenset hva man får gjort på åtte timer, men litt kan det i alle fall bli. Ta en tur til gamlebyen og lev deg tilbake til riddertiden. Gamlebyen er unik og et minne for livet! God tur!

Nemlig!
Tommy har jo fine, ferske vårbilder fra Rhodos. Og med noen gode forslag fra gode forumvenner, så er det vel ingen grunn til å føle seg \"lost\" og sitte på en øde flyplass? Hadde du gjort det om du hadde 8 timer ekstra på Karpathos?
Glika i zoi

Utlogget Tommy

• Vis profil
« Svar #9 på: 23. April 09, 22:01:25 »
Här ser vi busskuren i Rhodos by, vid busstorget, mannen som plockar med sin ryggsäck är Mikke. Sen ser vi ett typiskt grekiskt sätt att korsa en livligt trafikerad gata, en som leder o andra som taktfullt följer efter  :clown:

Margrethe du ska gå mot det där gröna som syns i bakgrunden, på nedre bilden alltså, där ligger taxi stationen, fortsätt förbi den så är du strax framme i gammel byn.

• Vis profil
« Svar #10 på: 24. April 09, 15:17:28 »
Sitat fra: \"marjana\"
Nemlig!
Tommy har jo fine, ferske vårbilder fra Rhodos. Og med noen gode forslag fra gode forumvenner, så er det vel ingen grunn til å føle seg \"lost\" og sitte på en øde flyplass? Hadde du gjort det om du hadde 8 timer ekstra på Karpathos?

Selvfølgelig så hadde jeg da ikke det, men på Karpathos er jeg lommekjent og da stiller det seg ganske annerledes for meg. Jeg er rett og slett ikke den typen som hiver meg ut i det ukjente sånn spontant, folk er forskjellige og jeg er av den litt engstelige typen. Det er jo derfor jeg spør dere mer reisevante, og som har vært på Rhodos, om tips! Og det har jeg fått også, bedre kan det ikke bli! :flower:

Utlogget Ingrid

• Vis profil
« Svar #11 på: 24. April 09, 16:29:23 »
Ja Gamlebyen bare mååå du ha med deg, Margrethe  :flower: Der er det flott å bare rusle rundt og bruke øynene flittig  :bom: mye severdig med andre ord...

Siste innlegg

Emne Av Trådstarter Lest/svar Forum Tid
Vi har kjøpt hus i Plaka nær Almyrida mouche Gunnar Rutle 12/1 Kreta I dag kl. 17:03:34 Last Post
Bosted Kalymnos Eureka Eureka 253/8 Kalymnos og Telendos 17. April 19, 22:26:22 Last Post
"Mine" greske landskap Video nr 3 fila fila 13281/34 Hellas generelt 15. April 19, 15:39:06 Last Post
Greske katter fila marjana 215178/507 Hellas generelt 13. April 19, 12:08:21 Last Post
Magiske øyeblikk i Hellas EN SMAK AV KALYMNOS fila fila 83107/193 Hellas generelt 11. April 19, 20:17:49 Last Post
Ermioni februar 2019 stein Ole 618/7 Peloponnes 11. April 19, 14:49:57 Last Post
Peloponnes og Kythira april-mai 2019 kaka stein 3091/37 Reiseskildringer 09. April 19, 13:26:29 Last Post
Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien mouche Marit 77236/3994 Jippi! Nå reiser jeg! 08. April 19, 07:11:27 Last Post
Peloponnes / Kardamili med mere . dag staalesen dagstaalesen@hotmail.com 70265/300 Fastlandet og Peloponnes 07. April 19, 17:37:22 Last Post
Det frodige, vakre området på Mani! kaka kaka 244784/810 Peloponnes 07. April 19, 14:37:01 Last Post
"Mine" greske tavernaer fila fila 42398/62 Hellas generelt 04. April 19, 11:25:25 Last Post
Zakynthos lundmor lundmor 345/5 Reisetips og spørsmål 04. April 19, 09:45:47 Last Post
Problemer med innlogging Anders Ole 235/1 Om forumet 03. April 19, 08:20:27 Last Post
Kalo mina marjana marjana 2488/4 Hellas generelt 01. April 19, 22:13:07 Last Post
Paleochora- Loutro i mai Kritios Hut 249/1 Kreta 31. Mars 19, 23:30:32 Last Post
Våre bosteder i Hellas KOLOKOTRONIS VILLAGE, STOUPA fila fila 36962/85 Rom/studios/hotell 31. Mars 19, 21:31:15 Last Post
Kraftig vind og innstillinger Ole Ole 244/0 Transport 29. Mars 19, 15:03:03 Last Post
God morgon Ole Tommy 24056/1357 Yamas Bar & Taverna 28. Mars 19, 08:24:22 Last Post
102 Strender i Hellas Ole fila 1432/6 Gresk natur 28. Mars 19, 08:08:24 Last Post
Gode råd transport og overnatting Svein~B Purkegata 486/7 Naxos 28. Mars 19, 07:48:38 Last Post
Take off fra Athen (video) Ole Ole 226/0 Athen og Pireus 27. Mars 19, 14:09:04 Last Post
Ferskinger Lous Anne-Christin Andersen 398/3 Reisetips og spørsmål 26. Mars 19, 17:49:57 Last Post
Barnfamlie til hellas Kritios lundmor 421/4 Reisetips og spørsmål 25. Mars 19, 21:21:00 Last Post
Tips til hotell nær sandstrand på Rhodos eller Kreta Kritios weolvita 290/2 Reisetips og spørsmål 25. Mars 19, 21:17:41 Last Post
Kefelonia telma lundmor 346/1 Om forumet 23. Mars 19, 19:21:05 Last Post
Transport fra Kalamata airport til Kardamil vandrer kaka 368/2 Transport 21. Mars 19, 17:13:19 Last Post
Leilighet i Athen, Gresk Selvangivelse mm mouche Sajetz 716/12 Flytte til Hellas 18. Mars 19, 19:24:06 Last Post
Bilder fra Kardamili dag staalesen Magnolia 506417/1600 Peloponnes 18. Mars 19, 16:57:11 Last Post
Båt fra Hania til Kykladene? marjana Ole 883/10 Transport 13. Mars 19, 20:29:54 Last Post
Kali Sarakosti - Kathara Deftera kaka kaka 350/0 Kultur 11. Mars 19, 15:36:41 Last Post