*

Skrevet av Emne: Karpathos 2010  (Lest 11712 ganger)

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
Karpathos 2010
« på: 14. mai 10, 12:27:25 »
Så var vi här igen. Åkte denna gång flygstol med AirTours. Dett skulle gått två plan från Stockholm igår Apollo 06:35 och AirTours 06:45 med det visade sig att vi alla fick plats i ett plan. Hade turen att det var min kompis Ben Fellman som var flygkapten så jag fick återigen sitta i cockpit hela resan (det var tredje gången som vi haft detta sammantrffande). För den som undrat hur mycket bränsle en Airbus 321:a drar kan jag meddela att det ligger på ca 1,5 ton i timmen eller nästan 2000 liter. Dom gör alltså av med ca 8000 liter på en tur. Med tanke på att man inte ska flyga runt med onödig vikt så har dom inte mer i tankarna än vad som ska gå åt på flygningen plus 45 minuters reserv.

Ankomsten till Karpathos var annorlunda, man landar ju normalt från havet i nordvästlig riktning men just igår var det sydliga vindar och man fick landa från andra hållet istället. Ingen av piloterna hade varit med om det tidigare och det fanns inga inflygningskartor som tog upp ett sånt alternativ. Men det gick bra. Sen blev det dock värre,när vi kom fram till teminalen så kunde man inte hitta generatorn som ska ge planet ström när motorerna är avstängda. Vi fick vänta nästan en halvtimme utan resultat varefter det meddelades att man skulle starta höger motor och att vi skulle ta en vid sväng runt planet när vi steg av, det kom dock kontra order och vi hämtades med buss istället, man vill ju inte gärna ha folk springande runt på plattan när motorerna är igång. Det var dock inte slut med detta, fortfarande kunde man inte lossa baggaget när motorerna gick så det dröjde ytterligare en halvtimme innan vi fick bagaget.

Väl framme i Pidagia var allt sig likt och vi checkade in på Zephyros. Efter en långpromenad på eftermiddagen prövade vi även på badvattnet som enligt uppgift skulle ligga på ca 23 grader (tveksamt, men fullt badbart).

Kvällen tillbringades förstås på Pelagos med mat, musik och kanske lite för många Ouzo. Marja-Lisa som kom redan i söndags var förstås där och förgyllde tillvaron för oss, annars var det ganska lite folk. Det är mest Holländare som kommit än så länge. Serveringen sköts i år av Dimitris och Antonio.

Som ni kan se på bilderna jag lagt upp på www.flyul.se/karpathos så idkade Marja-Lisa direkt sändning via mobilen av musiken på Pelagos till sina vänner hemma i Finland, den telefonräkningen skulle jag inte vilja betala. En nyhet på Pelagos för i år är den nya scenen som nu längre inte är flyttbar.

Det kommer kanske någon ytterligare rapport innan vi åker hem på torsdag nästa vecka.

Sten-Anders
www.saf.net
Livet är för kort att inte ha kul

Utlogget Riitta

• Vis profil
Re: Karpathos 2010
« Svar #1 på: 14. mai 10, 13:29:53 »
Det var dramatik :cyclopsani: Låter att det är sig likt på ön,alltså bra :bom: Tack för alla bilderna och hälsa alla :flower:

Riitta

Utlogget maritautioniemi

• Vis profil
Karpathos 2010
« Svar #2 på: 14. mai 10, 18:20:05 »
Tack för fina bilder Sten-Anders. Problemet är, då jag ser bilderna, att jag ännu mer önskar att jag kunde vara med. Men det blir att nöja sig med värmen här hemma. Dagstemperaturen har idag varit ca +25, åskväder för ett par timmar sen, men nu ser det bra ut igen.
Vilken fin scen de gjort på Pelagos. Hälsningar åt er alla!
Maritagneta

Utlogget kaka

• Vis profil
Karpathos 2010
« Svar #3 på: 14. mai 10, 20:41:57 »
Tenk å kunne sitte og følge med i cocpiten, da!  Du har tatt noen fantastiske bilder fra flyturen, og det så helt levelig ut på land også.

Takk for titten, og fortsatt god ferie! Regner med at uregelmessighetene rundt landingen ikke forstyrrer dere lenger.. :bounce:
kaka

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
« Svar #4 på: 15. mai 10, 10:21:49 »
Hej, nu ligger gårdagens bilder ute också. Som ni ser träffade vi många gamla bekanta. Dimitris (på Pelagos) fyller år idag om någon har lust att skicka gratulationer.

Sten-Anders
www.flyul.se/karpathos

Utlogget Riitta

• Vis profil
« Svar #5 på: 15. mai 10, 15:08:46 »
Trevligt att du lägger ut bilder.Tack :flower:  Hunden ser bara tjokare ut :bom:

Dimitris har jag gratulerat :flower: Kan tänka mig att det kanske blir lite firande för honom på kvällen :bom:

Riitta

Utlogget Niaas

• Vis profil
« Svar #6 på: 15. mai 10, 19:46:21 »
Takk for ferske bilder fra Karpathos! Godt å se att alt er som det pleier der!  Vi kommer om to uker!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Utlogget Maritza

• Vis profil
Karpathos 2010
« Svar #7 på: 15. mai 10, 23:34:11 »
Herlig å følge med på livet der nede. Si også hello til Maria og Henk de la mar, nederlenderne som danser.
Jeg følger jo med på bildene av turene han går rundt på øya. Klem til alle fra maritza og Shell.

Utlogget Maritza

• Vis profil
Karpathos 2010
« Svar #8 på: 16. mai 10, 00:50:20 »
Skrev jeg Maria???? Hun heter Ritje, sorry.

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
« Svar #9 på: 16. mai 10, 12:02:34 »
Blev inte så många bilder igår, batteriet tog slut. Men det var annars väldigt livat på Pelagos, mycket ungdomar som dansade. Idag är det lite kyligare och väldigt blåsigt, passar bra att göra långpromenader en dag som denna. I morgon funderar vi på att hyra bil och åka runt lite.

Sten-Anders
www.bohena.com

Utlogget maritautioniemi

• Vis profil
Karpathos 2010
« Svar #10 på: 16. mai 10, 14:52:07 »
Vi slår er visst i värmestatistiken. Österbotten, Kronoby (25 km norrom Jakobstad) i Finland har årets värmerekord. Där uppmättes i förrgår +29,6 grader. Igår var det +27 i Jakobstad och idag +25. Någon har visst tänkt på mig också, med att åtminstone bjuda på värmebölja . Lite livemusic från Pelagos vore förstås också på sin plats.
Maritagneta

Utlogget Riitta

• Vis profil
« Svar #11 på: 16. mai 10, 15:36:12 »
Här saknar jag både värmebölja och Pelagos :drunken:
Har inte upplevt ens 20 grader ännu :cyclops:

Riitta

Utlogget effie

• Vis profil
« Svar #12 på: 16. mai 10, 21:16:12 »
Fine bilder, takk skal du ha:)

Gleder meg sinnsykt til slutet av juli, da er det endelig vår tur igjen! Også skal jeg på en liten husmorferie til Kreta i mellomtiden, da. Venninna bestemte, ellers hadde det selvfølgelig blitt Karpathos. Uansett, godt å vite at våre tildelte to uker på Astron Princess nærmer seg! Og veldig kjekt å se bilder som gjør gleden enda sterkere!
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
« Svar #13 på: 18. mai 10, 17:36:58 »
Har uppdaterat www.flyul.se/karpathos med ytterligare ett 100 tal bilder. Mycket är från när vi åkte runt med bil igår. Vi började upp i kylan på Kali Limni där vi fick värma oss framför brasan och blev serverade en massa godsaker. Om man skulle vilja använda det som bas för lite bergsklättring så kan man också sova över där som ni kan se på bilderna.

Därefter sökte vi upp nya \"Taverna Under the Trees\" som ligger ca 500 meter till höger i korsningen när man kommer ner för berget. Den gamla låg ju ca 1 km till vänster. Det var ett riktigt höjdarställe med mycket god mat om även lite stora portioner. Vi beställde en grekisk sallad och den godaste Kalamari vi någosin ätit. Det skulle dock lätt räckt för 4 personer, kanske 6 så tänk på det om ni ska dit och avsmaka menyn. Dom har planterat många träd och tror att man redan nästa år kommer att få lite skugga från dom.

Eftermiddagskaffet tog vi på Cafe-Taverna Rina som är Manolis (på Mikes)  föräldrars ställe. Dom drev tidigare ett cafe i Menets i 25 år. Cafet ligger precis efter raksträckan från flygplatsen. Manoli tog oss på en tur till Hotel Irini som ligger nästan borta vid flygplatsen. Hotellet är under om och tillbyggnad och öppnar om två veckor som ett 4 stjärningt hotell. Det var var verkligen fint, bubbelbad, massage och turkiskbastu fanns blandannat. Man håller också på att anlägga en minigolfbana. Det är ju ett vindsurfingparadis där nere så dom räknar med många sådana gäster, men dom har också fått förfrågningar från en resebyrå som vill utnyttja hotellet för Yogaresor. Vi tog också en titt på de fina sandstränderna som ligger bortom flygplatsen. Senare på kvällen blev det förstås Pelagos tills dom stängde.

Ni kan ockå se på bilderna att man plantrat 100 tals blommor längs infarterna till Pigadia, det kommer att bli myckt tjusigt när dom växt till sig. Någon av er kan säkert berätta vad dom heter också.

Ska bli spännande att se om vi kommer hem på torsdag då dom pratar om generalstrejk på just torsdag och där är även flygledarna indragna.

Sten-Anders
www.saf.net
www.bohena.com

Utlogget Tommy

• Vis profil
« Svar #14 på: 18. mai 10, 18:13:28 »
Sitat fra: \"Fellman\"
Har uppdaterat www.flyul.se/karpathos med ytterligare ett 100 tal bilder. Mycket är från när vi åkte runt med bil igår. Vi böjade upp i kylan på Kali Limni där vi fick värma oss framför brasan och blev serverade en massa godsaker. Om man skulle vilja använda det som bas för lite bergsklättring så kan man också sova över där som ni kan se på bilderna.

Därefter sökte vi upp nya \"Taverna Under the Trees\" som ligger ca 500 meter till höger i korsningen när man kommer ner för berget. Den gamla låg ju ca 1 km till vänster. Det var ett riktigt höjdar ställe med mycket god mat om även lite stora portioner. Vi beställde en grekisk sallad och den godaste Kalamari vi någosin ätit. Det skulle dock lätt räckt för 4 personer, kanske 6 så tänk på det om ni ska dit och avsmaka menyn. Dom har planterat många träd och tror att man redan nästa år kommer att få lite skugga från dom.

Eftermiddagskaffet tog vi på Cafe-Taverna Rina som är Manolis (på Mikes)  föräldrars ställe. Dom drev tidigare ett cafe i Menets i 25 år. Cafet ligger precis efter raksträckan från flygplatsen. Manoli tog oss på en tur till Hotel Irini som ligger nästan borta vid flygplatsen. Hotellet är under om och tillbyggnad och öppnar om två veckor som ett 4 stjärningt hotell. Det var var verkligen fint, bubbelbad, massage och turkiskbastu fanns blandannat. Man håller också på att anlägga en minigolfbana. Det är ju ett vindsurfingparadis där nere så dom räknar med många sådana gäster, men dom har också fått förfrågningar från en resebyrå som vill utnyttja hotellet för Yogaresor. Vi tog också en titt på de fina sandstränderna som ligger bortom flygplatsen. Senare på kvällen blev det förstås Pelagos tills dom stängde.

Ni kan ockå se på bilderna att man plantrat 100 tals blommor längs infarterna till Pigadia, det kommer att bli myckt tjusigt när dom växt till sig. Någon av er kan säkert berätta vad dom heter också.

Ska bli spännande att se om vi kommer hem på torsdag då dom pratar om generalstrejk på just torsdag och där är även flygledarna indragna.

Sten-Anders
www.saf.net
www.bohena.com

Flygledarna är inte indragna i strejken enligt informationen på denna sida http://www.easytravelreport.com/
\"Greece
Update:-May, 14, Air traffic controllers will not strike, May, 20
Greek strike, unions  GSEE and ADEDY, (will start midnight Wednesday)  24 hours, Thursday. May, 20, will effect ferries international trains, borders.
Another general strike by ferry workers, Piraeus, Monday, 31, May, 2010\"

Och enligt Aegean airlines så flyger dom som vanligt på torsdag och det hade ju inte varit möjligt om flygledarna strejkat http://en.aegeanair.com/
Så det ser ut som om ni kommer iväg på torsdag trots allt  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Utlogget Riitta

• Vis profil
« Svar #15 på: 18. mai 10, 18:42:46 »
Så fina bilder från igår :flower: Det firades 17:e maj på Mike`s ser jag :bom:  Vackra naturbilder och härlig sång från Jannis och Xronis på Pelagos :bom:
Bara man tänker på Under the trees så blir man hungrig :bom:
Riitta

Utlogget Vivianne

• Vis profil
« Svar #16 på: 19. mai 10, 16:54:49 »
Hej!
Jag håller med föregående talare, jätte fina bilder.
Tack Vivianne

Utlogget -POE-

• Vis profil
    • http://www.englund.tk
Karpathos 2010
« Svar #17 på: 19. mai 10, 22:42:40 »
Hmm, nice!
Längtar tillbaka.

//PO
//PO

Utlogget karinafp

• Vis profil
« Svar #18 på: 25. mai 10, 19:42:33 »
Ni kan ockå se på bilerna att man plantrat 100 tals blommor längs infarterna till Pigadia, det kommer att bli myckt tjusigt när dom växt till sig. Någon av er kan säkert berätta vad dom heter också.

Jodå.  :toothy4:  Det är nerium oleander.  :flower:

Karin
som är därnere om bara tre veckor  :cheers:

Utlogget karinafp

• Vis profil
« Svar #19 på: 25. mai 10, 19:43:14 »
Ni kan ockå se på bilerna att man plantrat 100 tals blommor längs infarterna till Pigadia, det kommer att bli myckt tjusigt när dom växt till sig. Någon av er kan säkert berätta vad dom heter också.

Jodå.  :toothy4:  Det är nerium oleander.  :flower:

Karin
som är därnere om bara tre veckor  :cheers:

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
« Svar #20 på: 05. jun 10, 23:07:02 »
Kom precis hem Sicilien och det var väl fint men inte kan det jämförs med Karpathos.

Fick besked idag att Manolis (på Mikes) hade varit i en svår trafikolycka och ligger på sjukhus på Kreta. Han är Ok men det tar nog ett tag innan han är tillbaka på jobb hälsade Xronis ikväll. Jag ringer och snackar med Manolis i morgon så kanske jag kan rapportera mer.

Sten-Anders

Utlogget Tor-Atle

• Vis profil
    • http://home.c2i.net/karpathos
Karpathos 2010
« Svar #21 på: 06. jun 10, 13:57:21 »
Hei !

Det var dårlige nyheter...

Må hilse han god bedring fra Lin og Tor !
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
Karpathos 2010
« Svar #22 på: 06. jun 10, 16:24:59 »
Jag talade nyss med Manolis på sjukhuset på Kreta. Han har haft en otrolig tur att han överlevde. Han somnade vid ratten och körde ut över ett stup på 150 m. Bilen blev hopknycklad som en fotboll och kommer att få ligga där den är för evigt. Manolis kastades ut och hittades efter 9 timmar 20 meter från bilen där han då legat i brännande sol under i varjefall 6 timmar utan vatten och utan att veta om någon skulle hitta honom. Det var en väldigt känslosam Manolis som berättade om olyckan och sina skador. Förutom åtskilliga blesyrer så har han 9 brutna revben och en skada på ett knä som han ska få röntgat i morgon. Nu gäller det bara att överleva och försöka komma tillbaka, det kommer dock att ta åtskilliga veckor innan han är tillbaka på jobb igen.

Han bad mig hälsa alla (med gråt i rösten på slutet).

Själv drömde jag om honom hela senaste natt och det känns helt ofattbart att han kunde överleva.

Lovade hålla kontakten så det kommer fler rapporter.

Sten-Anders Fellman

Utlogget karinafp

• Vis profil
« Svar #23 på: 07. jun 10, 18:26:18 »
Hörde om olyckan från Minás. Det var då en otrolig tur han hade, trots allt. Jag förmodar att han inte hinner komma hem medan vi är därnere... Hälsa honom och önska god bättring från mig och Erika, om du talar med honom igen!

Karin

Utlogget Riitta

• Vis profil
« Svar #24 på: 10. jun 10, 18:24:23 »
Ojda, inga bra nyheter. Hoppas han blir battre snart!

Riitta

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
« Svar #25 på: 11. jun 10, 22:43:08 »
Talar med honom varje dag, han har börjat låta som sitt gamla jag på sistonde. Han skulle operera det skadade knät idag. Han bad mig att hälsa till alla. Dock dröjer det nog ett tag innan han är tillbaka på Mikes. Manolis har dock fixat en bra ersättare under mellan tiden. En tjej som talar bra engelska.

Sten-Anders

Utlogget Mikke

• "The Captain"
    • Vis profil
Karpathos 2010
« Svar #26 på: 12. jun 10, 21:59:41 »
Fint att du har kontakt med honom, Stenis!! Hälsa honom nästa gång du pinglar!!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Utlogget Riitta

• Vis profil
« Svar #27 på: 13. jun 10, 17:34:31 »
Halsa fran mig ocksa, att jag tanker pa honom och onskar att allt blir bra igen!
Riitta

Utlogget Riitta

• Vis profil
« Svar #28 på: 28. aug 10, 15:29:42 »
Träffade Manolis några gånger, både på Mike´s och på Pelagos. Han hade inte så ont av fysiska skador längre,men jag tyckte att han såg lite ledsen ut ibland  :(
Klart att ett sådant uppleverse sitter säker i sinnet länge.

Väldigt god mat fick jag på Mike´s och det var fullt med folk båda gångerna jag var där :bom:

När jag skulle till flyget, visade taxiföraren stället där olyckan hände. Säger bara som alla andra: Fattar inte att den mannen lever i dag!!
Den ravinen skulle jag knappast våga titta ner till :?

Riitta

Utlogget lomba

• Vis profil
« Svar #29 på: 04. sep 10, 10:50:05 »
Nå er vi klare for avreise i morgen tildig kl. 07.00 til Karpathos, vi gleder oss.
Marianne og Kapitano
Alder er bare et tall

Utlogget lomba

• Vis profil
« Svar #30 på: 04. sep 10, 10:50:15 »
Nå er vi klare for avreise i morgen tildig kl. 07.00 til Karpathos, vi gleder oss.
Marianne og Kapitano
Alder er bare et tall

Utlogget Mikke

• "The Captain"
    • Vis profil
« Svar #31 på: 14. sep 10, 14:22:15 »
...och jag sitter just nu pa Mango  och skall snart knalla ner till faerjan Prevalis som avgar till Pigadia kl 19.30..... :D
(Alf Henriksson)

(Tage Danielsson)

Innlogget bengalow

• Vis profil
« Svar #32 på: 14. sep 10, 15:51:47 »
Lycka till på resan, Mikke! Ibland går det fort nedför, mot södern!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Utlogget Tommy

• Vis profil
« Svar #33 på: 14. sep 10, 16:54:23 »
Det va fint de Mikke, o ålrajt att höra du kom iväg från Kastrup osså. Tack för besöket, fast att det bidde kort o intensivt denna gången. Jesper hälsar o tackar för leverans av Linolja. Go tur vidare :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Utlogget Mikke

• "The Captain"
    • Vis profil
« Svar #34 på: 18. sep 10, 13:53:42 »
...Prevelis avgick som vaentat halv atta och styrde ut pa ett blasigt hav....solnedgangen var vacker, men snart bidde det kolmorkt. Vi stannade inte vare sej vid Chalki eller Diafani ,utan strax efter 24 sa anlaende baten till Pigadia,daer Manolis Panaretos kom och plockade upp mej, som tur var.....Sen en rask tur till Pelagos, som glatt nog var full av glada maenniskor, sa det var bara att ga runt och morsa. Efter en stund fick jag skjuts till Garden Villa och rum nr 8, daer Riitta nagra veckor tidigare bott.
Onsdagen var det till att pumpa cykel och handla lite mat, samt att haenga upp klaeder och gora sej hemmastadd.Torsdagen fyllde jag ar, sa da bidde det lite mat hemma hos mor Eva och Ellen och dagen avslutades pa Pelagos,daer dom som vanligt busade med gubben..... :D
Dagen efter sa intraeffade en liten olycka, den starka vinden vaelte ner fiolfodralet i golvet, sa att halsen gick av pa min senaste fiol....det var ju inte sa kul, men det gar naurligtvis att fixa pa ett eller annat saett.
Nu sitter jag pa Zephyros Garden och skriver, haer blaser det inte lika mycket som pa Garden Villa.Har traeffat en massa bekanta turister, det aer trevligt med sana som kommer tillbaka....
(Alf Henriksson)

(Tage Danielsson)

Utlogget Vivianne

• Vis profil
« Svar #35 på: 04. okt 10, 11:12:11 »
Hej!
Vi kom i väg innan jordbävningen, blev det några skador eller efter skalv?
Ha de så bra där nere i värmen
Vivianne
Staffan hälsar med sin trumpet, nästa år får han spela Ack, Värmland du sköna..

Utlogget ROLLE

• Vis profil
« Svar #36 på: 11. okt 10, 17:13:56 »
tjanare pa dej och din man
ni akte alldeles passeligt ivag fran detta, inte for att jag markte nage av skalvet, mera var det till o skalva da vadret bytte om till nordlig kall blast utan regn ett par dar, men nu ar det skont vindlost o soligt igen !
pelagos ar stangt for denna sesong sa gubbarna kan polera sina instrumenter till nasta var, ocksa staffan som jag tyvarr ej fick hora i ar, kanske han ej alls orkar blasa mer ?
on ar nastan totalt utan turister nu, kanske jag ar en bland de fa nordbor bland alla hollandare ? nu kanns dat sa som det borde vara hela tiden har. stranderna utan solstolar och baddar, tex i dag pa eftis var det en dame som lag allena har pa stadsplagen, o hon var hollandska ?
sjalv skall jag pecis ga for att skaffa mej biljett till aten den 22 okt for att vara dar ett par dagar for att samla mej for hemresa den 25.
ni skall ha en riktigt fin host nere i skane. och nasta ar om vi ar vid vigor annu sa ses vi sakert utan eller med trumpet, och dej vivi-ann till att dansa ?
hilsen till alle rolle

Utlogget Vivianne

• Vis profil
« Svar #37 på: 12. okt 10, 12:14:59 »
Tack för din rapport!
Tänk att du missade Staffan han spelade ca 5 kvällar och blir bara bättre för varje år. Hälsa alla vi känner och önska kallo ximona. Ha det bra och hoppas du får fortsatt fint väder.
Vivianne
Staffan hälsar

Utlogget Riitta

• Vis profil
« Svar #38 på: 12. okt 10, 12:52:20 »
Synd Rolle att du inte är kvar när jag kommer om en månad :cyclopsani:

Riitta

Utlogget ROLLE

• Vis profil
« Svar #39 på: 13. okt 10, 16:19:42 »
hej pa er karathos vanner
det ar nu man bor vara har ifall man har mojligheter till det ! da jag skriver detta o klockan ar 1700 ar byn ode pa bade turister och lokalbefolkningen ! tempen ligger pa ca 30 med dis och fuktighet pa 95%,
ingen trafik allt som annars ar storande i centrum.
skall ta mej ner till cafe aktion o lyssna pa fagelsang under traden med en kopp kaffe vid solnedgangen. kanske nagon av er varit nere pa cafeet och gjort samma sak. de ar naget man bor uppleva ?
ha det sa bra i snon som de lovat iallafall till finland !

Utlogget Vivianne

• Vis profil
« Svar #40 på: 13. okt 10, 22:58:39 »
Får prova fågelsången nästa år, ha det så bra.
önskar Vivianne

Utlogget Fellman

• Vis profil
    • www.saf.net
« Svar #41 på: 31. okt 10, 21:04:17 »
Hej, vill bara rapportera att jag talat en del med Manolis. Livet går vidare men återhämtningen efter olyckan tar lång tid, det dröjer nog till nästa sommar innan han är helt OK. Går fortsatt på sjukgymnastik och har precis varit i Aten och kollat någon nerv i ena benet. Han har inte kommit igång att dyka ännu men simmar en del för motionens skull. Han vill helst bara glömma det hela och dom har därför bärgat bilen som blev ett turistnöje att åka och fota och lägga ut bilder på Internet på, något han inte gillade.

Han vill dock att jag skulle hälsa till alla och önska en God Jul och Gott Nytt År.

För oss blev det ingen höstresa till Karpathos, tjejerna åkte istället till Cypern och första veckan i oktober åkte vi alla till Syd Frankrike och cyklade bland vingårdar och hjälpte till att skörda druvor, mycket vinprovning blev det också. Se bilderna här Frankrike

Sten-Anders

Innlogget bengalow

• Vis profil
« Svar #42 på: 31. okt 10, 23:39:43 »
Vilken bra idé, Anders...Cykelsemester och vinprovning! Kan tänka mig att man inte har alkolås på cyklar i Frankrike! Tack för en mycket \"underhållande\" tur pr fotografi!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Påske på Karpathos

Startet av Margrethe

Svar: 18
Visninger: 3684
Nyeste innlegg 19. apr 09, 19:16:01
by Tommy
En hilsen fra Minas og Manolis på Mike`s på Karpathos

Startet av Margrethe

Svar: 37
Visninger: 7893
Nyeste innlegg 14. jul 08, 20:50:10
by Margrethe
Lite ditt och datt om Karpathos och Hellas.

Startet av ROLLE

Svar: 25
Visninger: 4939
Nyeste innlegg 20. nov 08, 09:01:36
by ROLLE
(Poster det her og)Til Karpathos med 10 måneder gammel baby.

Startet av Tullis

Svar: 12
Visninger: 2566
Nyeste innlegg 14. jul 09, 06:20:38
by Maritza
Hvilke steder burde vi besøke på Karpathos?

Startet av Hilde

Svar: 4
Visninger: 1825
Nyeste innlegg 11. aug 07, 07:40:06
by Hilde
  • Alle forum
  • Om Hellas
  • Kreta
  • Skiathos
  • Rhodos
  • Fastlandet og Peloponnes
  • Karpathos
  • Chios
  • Samos
  • Naxos
  • (Anti) Paros
Emne Av Trådstarter Lest/svar Forum Tid
Taxiarchis – ei norsk-gresk ferje Svein~B Svein~B 87/1 Transport I dag kl. 19:31:42 Last Post
SAS til Santorini 2015 Leo Leo 16/0 Transport I dag kl. 19:01:17 Last Post
Kategori 5 - Sukk Ole Ole 865/40 Fotokonkurransen 2014 I dag kl. 18:49:47 Last Post
Kategori 4 - Preget av tidens tann Ole Ole 843/43 Fotokonkurransen 2014 I dag kl. 18:48:28 Last Post
Kategori 3 - Det gode liv Ole Ole 802/38 Fotokonkurransen 2014 I dag kl. 18:47:40 Last Post
Kategori 2 - Landskap Ole Ole 657/41 Fotokonkurransen 2014 I dag kl. 18:46:28 Last Post
Kategori 1 - Himmel og hav Ole Ole 791/47 Fotokonkurransen 2014 I dag kl. 18:43:47 Last Post
Fotokonkurransen 2014 - Småprat og diskusjon Tjorven Ole 1654/44 Fotokonkurransen 2014 I dag kl. 15:10:03 Last Post
Språkhjelp bengalow Greekgirl90 53/1 Hellas generelt I dag kl. 14:17:54 Last Post
Samletråd for bilder fra Skiathos 2014. Anne Anne 48/1 Skiathos I dag kl. 12:54:23 Last Post
Dagens bilde fra Samos IngeS IngeS 357775/2929 Samos I dag kl. 04:31:50 Last Post
Dining with Dimitra..... Anders Anders 2411/58 Reiseskildringer 22. okt 14, 18:31:14 Last Post
Yamas Bar & Taverna er åpen! Tjorven Ole 20667/2190 Yamas Bar & Taverna 22. okt 14, 16:34:09 Last Post
Rhodos som utgangspunkt for øyloffing. Svein~B Svein~B 50/0 En guide til øyloffing 22. okt 14, 13:35:39 Last Post
Donasjon 2014 Ole Ole 119/0 Om forumet 21. okt 14, 21:46:33 Last Post
Kardamili og området rundt, på vinteren. kaka Thera 86/1 Peloponnes 21. okt 14, 18:47:33 Last Post
Første gang i Hellas Admirala maritmatt 419/9 Fastlandet og Peloponnes 21. okt 14, 08:58:36 Last Post
Kos som utgangspunkt for øyloffing. Svein~B Svein~B 95/2 En guide til øyloffing 20. okt 14, 21:36:31 Last Post
Samos som utgangspunkt for øyloffing. Svein~B Svein~B 162/4 En guide til øyloffing 20. okt 14, 18:44:45 Last Post
Naxos, Chios eller Kalymnos? Gooner Frost 361/12 Reisetips og spørsmål 19. okt 14, 22:17:37 Last Post
Pjokkens Chios-side Katta Katta 88114/602 Chios 19. okt 14, 19:09:12 Last Post
Lavrio Svein~B Svein~B 710/12 Athen og Pireus 19. okt 14, 18:02:57 Last Post
Vannaktiviteter? Greece-Traveller Frost 199/6 Naxos 19. okt 14, 11:14:49 Last Post
Bilder fra Kardamili filhellener Magnolia 166715/1370 Peloponnes 18. okt 14, 18:57:02 Last Post
Greske rutebåter Svein~B Ole 45276/243 Hellas generelt 18. okt 14, 16:43:23 Last Post
Til Hellas i april Kabi TOMS 618/15 Reisetips og spørsmål 18. okt 14, 14:13:40 Last Post
Jenta under oliventreet ingaberentine cirkeline 165/3 Litteratur 18. okt 14, 10:12:54 Last Post
Lengtebilder Tjorven Livsnyteren 79900/499 Hellas generelt 18. okt 14, 03:07:06 Last Post
Hvor er dette? 814 Løst ! Tjorven stein 327/9 Hvor er dette? 18. okt 14, 03:00:36 Last Post
Plaka i Apokaronas cirkeline cirkeline 137/4 Chania og områdene rundt 16. okt 14, 21:09:18 Last Post
En statistikk om befolkningen i Hellas marjana marjana 98/0 Hellas generelt 15. okt 14, 23:34:42 Last Post
Eleftheria Arvanitaki therese therese 393/9 Musikk 15. okt 14, 22:08:04 Last Post
Lesvos som utgangspunkt for øyloffing. Svein~B Svein~B 84/0 En guide til øyloffing 15. okt 14, 19:25:17 Last Post
Nea Chora/ Kalives carin filhellener 329/7 Chania og områdene rundt 15. okt 14, 15:00:28 Last Post
Info om Fotokonkurransen 2014 Ole Ole 414/0 Fotokonkurransen 2014 14. okt 14, 18:05:07 Last Post
Øyhopping 2015 - 22 dager MEN hvor ? linnelise linnelise 391/8 Hellas generelt 14. okt 14, 09:59:12 Last Post
Hellas i pressen IngeS operafantomet 148548/998 Hellas generelt 12. okt 14, 20:07:21 Last Post
Vi skal seile - leier båt i Alimos - trenger hotell Frøken Sofie Frøken Sofie 262/5 Rom/studios/hotell 12. okt 14, 16:55:42 Last Post
Chios som utgangspunkt for øyloffing. IngeS Svein~B 120/1 En guide til øyloffing 10. okt 14, 20:41:07 Last Post
Stein seiler i 4 uker stein stein 2759/64 Seiling 10. okt 14, 20:08:09 Last Post
Taxiarchis – ei norsk-gresk ferje Svein~B Svein~B 87/1 Transport I dag kl. 19:31:42 Last Post
SAS til Santorini 2015 Leo Leo 16/0 Transport I dag kl. 19:01:17 Last Post
Språkhjelp bengalow Greekgirl90 53/1 Hellas generelt I dag kl. 14:17:54 Last Post
Dining with Dimitra..... Anders Anders 2411/58 Reiseskildringer 22. okt 14, 18:31:14 Last Post
Naxos, Chios eller Kalymnos? Gooner Frost 361/12 Reisetips og spørsmål 19. okt 14, 22:17:37 Last Post
Greske rutebåter Svein~B Ole 45276/243 Hellas generelt 18. okt 14, 16:43:23 Last Post
Til Hellas i april Kabi TOMS 618/15 Reisetips og spørsmål 18. okt 14, 14:13:40 Last Post
Jenta under oliventreet ingaberentine cirkeline 165/3 Litteratur 18. okt 14, 10:12:54 Last Post
Lengtebilder Tjorven Livsnyteren 79900/499 Hellas generelt 18. okt 14, 03:07:06 Last Post
Hvor er dette? 814 Løst ! Tjorven stein 327/9 Hvor er dette? 18. okt 14, 03:00:36 Last Post
En statistikk om befolkningen i Hellas marjana marjana 98/0 Hellas generelt 15. okt 14, 23:34:42 Last Post
Eleftheria Arvanitaki therese therese 393/9 Musikk 15. okt 14, 22:08:04 Last Post
Øyhopping 2015 - 22 dager MEN hvor ? linnelise linnelise 391/8 Hellas generelt 14. okt 14, 09:59:12 Last Post
Hellas i pressen IngeS operafantomet 148548/998 Hellas generelt 12. okt 14, 20:07:21 Last Post
Vi skal seile - leier båt i Alimos - trenger hotell Frøken Sofie Frøken Sofie 262/5 Rom/studios/hotell 12. okt 14, 16:55:42 Last Post
Stein seiler i 4 uker stein stein 2759/64 Seiling 10. okt 14, 20:08:09 Last Post
Ryktebørs og fakta, flyruter 2015 Kristian Marit 1347/29 Transport 09. okt 14, 20:55:25 Last Post
Santorini-Paros-Antiparos-Naxos-Iraklia-Koufonissi-Amorgos-Mykonos 2014 Tjorven Rolf 707/14 Reiseskildringer 08. okt 14, 23:36:00 Last Post
Hvor er dette? 812 LØST Svar: Trikeri Tjorven ingaberentine 511/24 Hvor er dette? 07. okt 14, 01:16:10 Last Post
Hvor er dette? 807 Løst! Tjorven stein 170/6 Hvor er dette? 07. okt 14, 00:51:31 Last Post
SYMI SEPTEMBER 2014 Ole fila 203/2 Reiseskildringer 06. okt 14, 22:14:57 Last Post
Kan noen oversette? bengalow kaka 161/5 Hellas generelt 06. okt 14, 22:08:09 Last Post
Hvor er dette? 813 Løst kaka kaka 130/2 Hvor er dette? 06. okt 14, 12:56:06 Last Post
Hvor er dette 806 ...... LØST Anders Atle 295/7 Hvor er dette? 04. okt 14, 10:28:22 Last Post
Victoria Hislop Marit Marit 212/2 Litteratur 03. okt 14, 19:14:45 Last Post
Plaka i Apokaronas cirkeline cirkeline 137/4 Chania og områdene rundt 16. okt 14, 21:09:18 Last Post
Nea Chora/ Kalives carin filhellener 329/7 Chania og områdene rundt 15. okt 14, 15:00:28 Last Post
Gavdos 2014 Sveinung Sveinung 138/0 Sørkysten 26. sep 14, 21:38:46 Last Post
Fantastisk info om Kreta carin Kritios 379/2 Kreta 01. sep 14, 10:52:56 Last Post
Hurtigbåt fra Kreta til Santorini mio66 mio66 669/4 Kreta 16. jul 14, 07:30:51 Last Post
Høyt og lavt og Rundtomkring på Kreta - våren 2014 dagstaalesen@hotmail.com Ninette 1263/17 Sørkysten 09. jul 14, 18:49:13 Last Post
Øyhopping fra Kreta til? mouche juni12 713/14 Kreta 06. jul 14, 12:02:41 Last Post
Plakias revisited - mai 2014 JohnS JohnS 1314/20 Sørkysten 20. jun 14, 11:42:38 Last Post
Platanias på Kreta, et sted med mange nordmenn Araber Araber 367/0 Chania og områdene rundt 03. jun 14, 19:53:58 Last Post
Vandretur mai 2014 Ninette Voss 1220/7 Sørkysten 24. mai 14, 21:30:29 Last Post
Kolombari 2014 juni12 2greece 1277/9 Kreta 22. mai 14, 23:42:22 Last Post
Leiebil på Kreta GunnarJ frupigalopp 824/5 Kreta 22. mai 14, 23:06:43 Last Post
Taxi i Chania Morten Morten 473/1 Chania og områdene rundt 06. mai 14, 08:14:10 Last Post
Balos Kreta Terjer sommer 655/4 Chania og områdene rundt 27. apr 14, 20:31:30 Last Post
Bra bosted i platanias eller chania området sissela Gyda 1249/3 Det østlige Kreta 14. apr 14, 21:36:20 Last Post
Jul på Kreta dagstaalesen@hotmail.com LukasKhasa 982/2 Sørkysten 14. apr 14, 19:52:13 Last Post
Kjøpt hus i Tavronitis Kritios Atir 1332/6 Chania og områdene rundt 23. mar 14, 12:43:46 Last Post
Imbrosravinen Meissa Meissa 903/2 Chania og områdene rundt 18. jan 14, 00:01:45 Last Post
gifte seg på kreta carin enik 6989/19 Kreta 09. jan 14, 08:46:37 Last Post
Erfaringer med 'villalux' villautleie, evnt info om feriehus/villa mouche Euf 889/1 Chania og områdene rundt 02. jan 14, 10:21:52 Last Post
Skandinavisk klubb for Kreta polyanna Heidrun 2514/13 Kreta 01. des 13, 12:27:45 Last Post
Løst og fast fra Plakias med tilliggende herligheter - Sept 2013 Tjorven JohnS 3998/25 Sørkysten 31. okt 13, 23:19:40 Last Post
Kreta oktober 2013 Ole Ole 3043/16 Chania og områdene rundt 21. okt 13, 22:57:03 Last Post
Jordskjelv utenfor Chania mouche IngeS 2052/8 Chania og områdene rundt 16. okt 13, 19:35:35 Last Post
Webkamera i Chania oils oils 1380/4 Chania og områdene rundt 02. okt 13, 15:32:09 Last Post
Samletråd for bilder fra Skiathos 2014. Anne Anne 48/1 Skiathos I dag kl. 12:54:23 Last Post
Er det noen som skal til Skiathos i år? Tjorven Ole 4209/26 Skiathos 13. mai 14, 16:44:26 Last Post
Skiathos litt utenfor allfarvei Άννα Άννα 4651/20 Skiathos 16. mar 13, 13:53:57 Last Post
hotel Skiathos Torill sommer 2164/6 Skiathos 02. jun 12, 21:05:15 Last Post
Skiathos - 2-roms leiligheter ravin ravin 3205/6 Skiathos 03. nov 11, 14:47:09 Last Post
Hvem skal til Skiathos i begynnelsen av september 2011? Tjorven Stedvard 5066/38 Skiathos 22. sep 11, 18:47:22 Last Post
Re: Drosje fra flyplassen Maggie Maggie 1469/4 Skiathos 05. aug 11, 11:48:01 Last Post
Re: Skiathos. Kåret til verdens beste badested Livsnyteren Heidrun 3178/7 Skiathos 10. jun 11, 17:37:26 Last Post
Skiathos kamera tilbake brit Anne 39439/246 Skiathos 07. jun 11, 10:11:31 Last Post
Re: Skiathos sommer 2011 Atle anelobe 1962/6 Skiathos 22. mar 11, 10:17:12 Last Post
Vi var på Skiathos i september 2010 Magnolia brit 3746/29 Skiathos 19. jan 11, 11:39:30 Last Post
Informasjon om Skiathos - Eksterne lenker Ole Ole 1517/1 Skiathos 10. nov 10, 10:34:09 Last Post
Re: Taverna Asprolithos Mette Mette 2338/9 Skiathos 29. okt 10, 21:30:15 Last Post
Re: Torill og Pers tur til Skiathos juni/juli 2010. Athina Torill 3567/10 Skiathos 24. okt 10, 14:48:48 Last Post
Kan noen hjelpe?? kaka Marie 2328/6 Skiathos 03. okt 10, 20:41:48 Last Post
Re: Livsnyterens Skiathostur 2009 Livsnyteren Livsnyteren 11279/53 Skiathos 24. mai 10, 18:16:40 Last Post
Re: Skiathos eller Skopelos for 18-åringer? Admirala Admirala 3837/10 Skiathos 22. mai 10, 08:42:37 Last Post
Re: 14 dager på Skiathos og bare sol Torill Άννα 9399/45 Skiathos 27. mar 10, 21:59:24 Last Post
Skiathos 2009 kaka Anne 17437/95 Skiathos 06. feb 10, 15:44:10 Last Post
Skiathos i Desember 2009 Tjorven Anne 13237/74 Skiathos 17. jan 10, 13:24:55 Last Post
Et greskt bryllup og litt \"Murphys lov\" i desember. Frost Anne 13670/78 Skiathos 03. jan 10, 21:16:59 Last Post
Mitt Skiathos kaka brit 4363/17 Skiathos 28. okt 09, 19:27:59 Last Post
Advarsel fra Spartacus bar Skiathos Heidrun Heidrun 1846/0 Skiathos 11. sep 09, 08:25:52 Last Post
Skiathos Άννα Torill 3915/15 Skiathos 08. sep 09, 08:42:30 Last Post
Re: SKIATHOS I AUGUST Torill Anne 9295/48 Skiathos 06. sep 09, 17:01:39 Last Post
Rhodos - spise steder i gamle byen + Rhodos by SiwH. sommer 515/2 Rhodos 28. jul 14, 07:39:56 Last Post
Rhodos - Hotel sunprime på vestkysten sommer sommer 270/0 Rhodos 01. jun 14, 10:08:24 Last Post
Uvær på Rhodos Greece-Traveller Niaas 1002/1 Rhodos 26. nov 13, 23:38:49 Last Post
Lander midt på natten - What to do? Admirala eripsni 1073/2 Rhodos 27. jun 13, 19:04:27 Last Post
Rodos Village i Kiotari 2greece 2greece 837/0 Rhodos 18. jun 13, 18:09:30 Last Post
Besök på Argeologiska Museet på Rodos Mikke Riitta 1533/8 Rhodos 25. mai 13, 23:54:50 Last Post
Vilse i gränderna i Gamla stan karri Riitta 1618/10 Rhodos 21. mai 13, 15:24:26 Last Post
Rhodos 2006 Fia Ole 1402/6 Rhodos 05. feb 13, 23:46:29 Last Post
Manikarou Room to let i gammel byen på Rhodos ! ouzolina ROLLE 1035/1 Rhodos 24. okt 12, 16:29:26 Last Post
online møbel / fliser baderom /trappe linker IngeS carolineOGnoah 1113/1 Rhodos 12. feb 12, 20:08:04 Last Post
hus i kolymbia /rodos carolineOGnoah carolineOGnoah 1242/3 Rhodos 12. feb 12, 16:59:01 Last Post
Rhodos eller Kos? JohnS Sunnaelskersol 1825/2 Rhodos 08. jan 12, 16:17:00 Last Post
Bilder fra turen til Rhodos Tjorven Heidrun 8454/50 Rhodos 08. mar 11, 16:44:05 Last Post
Turen til Rhodos Tjorven Heidrun 1671/3 Rhodos 03. mar 11, 16:12:21 Last Post
Re: Rhodos here i come Thera Heidrun 1575/5 Rhodos 24. feb 11, 17:53:06 Last Post
Noen med bolig på Rhodos Heidrun Heidrun 2032/10 Rhodos 11. jan 11, 12:46:31 Last Post
Rhodos i oktober 2010 MaFi MaFi 2834/7 Rhodos 19. des 10, 23:45:24 Last Post
Re: Er det store avstander i Rhodos by? Svein~B Mokkimokki 2094/3 Rhodos 11. jul 10, 10:51:15 Last Post
Hva bør jeg få med meg på Rhodos? Mokkimokki Mokkimokki 1449/0 Rhodos 09. jul 10, 21:58:36 Last Post
Re: Spisesteder i Rhodos by? Riitta Mokkimokki 3046/5 Rhodos 09. jul 10, 21:54:30 Last Post
APROPOS Fotball VM, ved LINDOS på Rhodos... Ole filhellener 1685/2 Rhodos 14. jun 10, 19:25:27 Last Post
Taverna Zorbas i Ialyssos - ANBEFALES filhellener filhellener 1859/0 Rhodos 06. jun 10, 23:21:02 Last Post
Jobb på Rhodos? Mali91 Mali91 3072/4 Rhodos 06. apr 10, 23:12:53 Last Post
Bilder fra Lardos, Rhodos. Mali91 Tzasiki 6575/23 Rhodos 24. okt 09, 22:34:05 Last Post
Re: Club Greece Resorts OPPDATERING Gh36 Tine 10577/26 Rhodos 07. sep 09, 14:19:29 Last Post
Kardamili og området rundt, på vinteren. kaka Thera 86/1 Peloponnes 21. okt 14, 18:47:33 Last Post
Første gang i Hellas Admirala maritmatt 419/9 Fastlandet og Peloponnes 21. okt 14, 08:58:36 Last Post
Lavrio Svein~B Svein~B 710/12 Athen og Pireus 19. okt 14, 18:02:57 Last Post
Bilder fra Kardamili filhellener Magnolia 166715/1370 Peloponnes 18. okt 14, 18:57:02 Last Post
Poseidontempelet ved Kapp Sounio Svein~B Svein~B 528/8 Athen og Pireus 14. sep 14, 14:12:41 Last Post
Hvor spise i Kardamili? kaka Pjuski 1169/13 Fastlandet og Peloponnes 03. sep 14, 21:12:28 Last Post
Kardamili enda en gang (2014) - denne gangen, med jazz festival kaka kaka 6837/129 Peloponnes 25. aug 14, 18:44:22 Last Post
Advarsel. Tjorven dagstaalesen@hotmail.com 497/1 Peloponnes 23. aug 14, 18:17:21 Last Post
Hotell mellom flyplassen og Lavrio Svein~B Svein~B 130/0 Athen og Pireus 23. aug 14, 14:57:55 Last Post
Athens flyplass Svein~B Svein~B 9094/47 Athen og Pireus 19. aug 14, 18:27:50 Last Post
EN dag i Athen siljeae Mariell 1223/14 Fastlandet og Peloponnes 18. aug 14, 20:30:55 Last Post
Thiva-området Thera Thera 501/8 Fastlandet og Peloponnes 11. aug 14, 22:18:51 Last Post
Epidavros tovenor tovenor 361/7 Peloponnes 06. aug 14, 00:50:44 Last Post
Er det for mye katter, er de til bry når man spiser. dagstaalesen@hotmail.com dagstaalesen@hotmail.com 809/9 Peloponnes 19. jul 14, 08:08:14 Last Post
Nafpaktos Horta Tjorven 12724/68 Fastlandet og Peloponnes 06. jun 14, 15:41:27 Last Post
Steder å drikke sin ouzo i Athen Greece-Traveller Ole 6035/62 Athen og Pireus 09. mai 14, 11:08:52 Last Post
Litt morsomt for oss som tar metroen i Athen Admirala Admirala 317/0 Athen og Pireus 07. mai 14, 17:49:27 Last Post
Hiking Viros Gorge, Kardamili kaka kaka 870/7 Peloponnes 06. mai 14, 18:48:30 Last Post
Beertime Ole Ole 456/3 Athen og Pireus 04. mai 14, 16:51:12 Last Post
Noen bilder fra Ermioni på Peloponnes Frøken Sofie filhellener 3118/18 Peloponnes 29. apr 14, 22:37:30 Last Post
Fortsettelse av hva jeg så på bakken - årets turer (2013) til Kardamili kaka kaka 25710/257 Peloponnes 27. apr 14, 18:10:13 Last Post
Gamle og nye bilder fra Thessaloniki kaka kaka 323/0 Fastlandet og Peloponnes 17. apr 14, 21:15:53 Last Post
Beste måte å slå ihjel noen timer på/ved Athens flyplass? marjana Ole 1453/16 Athen og Pireus 08. apr 14, 23:41:44 Last Post
Demontering av Parthenon Tjorven Ole 503/2 Athen og Pireus 06. apr 14, 17:00:54 Last Post
Biltur på Peloponnes, september 2013 Katherina Katherina 8450/89 Peloponnes 01. apr 14, 14:55:51 Last Post
Min blogg fra Villa Zoe - Pigadia abaa abaa 2278/13 Karpathos 10. okt 14, 19:29:26 Last Post
..Till Karpathos i september 2014 kaka Mikke 1254/19 Karpathos 04. sep 14, 18:36:35 Last Post
..musiktavernan Pelagos..... Mikke Mikke 27479/115 Karpathos 27. jul 14, 14:43:19 Last Post
Gode skikkelig greske restauranter ? Mikke Ut-på-tur 755/7 Karpathos 27. jul 14, 14:13:20 Last Post
Karpathos august, ATV erfaring ++ ?? Niaas Zootne 417/3 Karpathos 29. jun 14, 19:02:04 Last Post
Reiser til karpathos med barn Ole Ut-på-tur 275/2 Karpathos 16. jun 14, 12:14:36 Last Post
Till Karpathos april 14..... Mikke Mikke 6436/61 Karpathos 31. mai 14, 00:52:29 Last Post
Hilsen fra Karpathos! Fine vårdager! Mikke Niaas 1082/9 Karpathos 28. mar 14, 14:18:36 Last Post
My Karpathos JIT JIT 925/2 Karpathos 06. feb 14, 11:46:13 Last Post
Aegean har införlivat Olympic ! maritautioniemi ROLLE 2321/18 Karpathos 16. jan 14, 20:07:45 Last Post
Hvorfor velge Karpathos? Sunnaelskersol Sunnaelskersol 2163/17 Karpathos 05. jan 14, 11:40:17 Last Post
Borta bra men hemma bäst ? Mikke ROLLE 2367/13 Karpathos 26. okt 13, 18:00:29 Last Post
Bok Riitta Riitta 1090/3 Karpathos 26. okt 13, 10:37:04 Last Post
Hälsning från Rolle ROLLE Riitta 1072/3 Karpathos 14. okt 13, 14:43:48 Last Post
Mikke till Karpathos september 13 Mikke Mikke 8659/58 Karpathos 04. okt 13, 23:02:30 Last Post
Reiser på søndag - lurer på vindforholdene. Og om Seaside og Almyra Mrs Effie zippi 1278/2 Karpathos 26. sep 13, 20:49:38 Last Post
Olympos för fjärde gången kari Riitta 852/1 Karpathos 22. sep 13, 11:56:23 Last Post
Finikibesök Riitta Riitta 1307/4 Karpathos 22. sep 13, 10:15:35 Last Post
Veien til Olymbos, asfalteringen har startet! Riitta Niaas 4025/19 Karpathos 21. sep 13, 17:28:13 Last Post
Ungt par til Karpathos - spørsmål fila Wench 4564/19 Karpathos 25. jul 13, 18:57:20 Last Post
Reiser til Karpathos 11/8-13 kviteberg kviteberg 928/0 Karpathos 24. jul 13, 21:24:41 Last Post
Informasjon om Karpathos - Eksterne lenker KarpathosByBus Ole 2145/3 Karpathos 10. jul 13, 13:09:19 Last Post
10 år på Karpathos Riitta Fellman 1522/4 Karpathos 08. jun 13, 14:29:07 Last Post
Elias Rooms karinafp karinafp 869/0 Karpathos 05. jun 13, 09:46:55 Last Post
Amoppistranden Karpathos Mikke Riitta 1708/9 Karpathos 26. mai 13, 00:01:13 Last Post
Pjokkens Chios-side Katta Katta 88114/602 Chios 19. okt 14, 19:09:12 Last Post
Mostra (Karneval) Tjorven Pjokken 3226/26 Chios 22. mar 13, 17:28:19 Last Post
Lalades (Ville Tulipaner) kaka Pjokken 1472/7 Chios 16. mar 13, 09:48:43 Last Post
Första besöket på Chios del 5 Chios by (stad) Pjokken Riitta 2008/11 Chios 10. nov 12, 04:41:47 Last Post
Första besöket på Chios del Landsbyn Mesta Riitta Riitta 1807/7 Chios 08. nov 12, 13:09:13 Last Post
Första besöket på Chios del 2 Landsbyn Vessa Tzasiki Riitta 2414/16 Chios 01. nov 12, 21:44:21 Last Post
Första besöket på Chios del 3 Pyrgi Tzasiki Riitta 2037/13 Chios 01. nov 12, 21:38:02 Last Post
Första besöket på Chios, Karfas Riitta Riitta 2695/18 Chios 23. okt 12, 17:49:49 Last Post
Fryktelig brann på Chios Ikaros kaka 11524/70 Chios 09. okt 12, 22:59:15 Last Post
hotell/leiligheter karfas Tzasiki perledykkern 1524/3 Chios 18. jun 12, 22:25:03 Last Post
Rapport fra Chios påsken 2012 Mixelite ingaberentine 10340/80 Chios 26. apr 12, 07:45:17 Last Post
Chios påsken 2012? ingaberentine ingaberentine 4746/26 Chios 29. mar 12, 03:57:29 Last Post
Dagens video fra Chios Pjokken Pjokken 8240/70 Chios 21. feb 12, 19:22:05 Last Post
Moutafis eller Almyra i Karfas? Filakia Filakia 2802/10 Chios 05. jul 11, 13:29:56 Last Post
\"Unplugged\" i gata mi Pjokken Pjokken 952/0 Chios 16. jan 11, 14:49:01 Last Post
Re: 17. mai lunch på Chios Pjokken Pjokken 1195/5 Chios 14. jan 11, 23:47:21 Last Post
Informasjon om Chios - Eksterne lenker Ole Ole 1522/0 Chios 10. nov 10, 20:00:39 Last Post
Chios oktober 2010 Mixelite operafantomet 3858/17 Chios 24. okt 10, 16:55:29 Last Post
Re: Flom og uvær på Chios operafantomet Katta 2293/7 Chios 22. okt 10, 01:26:28 Last Post
Re: Sykkelutleie i Megas Limnionas? Pjokken Maritsa 8716/12 Chios 07. sep 10, 22:32:08 Last Post
Re: Chios Pjokken Ollik 1347/2 Chios 17. aug 10, 23:50:52 Last Post
Re: Leiligheter i Karfas Pjokken Ørjan 2091/1 Chios 21. jun 10, 00:08:52 Last Post
Chios mai 2009 Mixelite Katta 19947/108 Chios 23. mai 10, 23:11:48 Last Post
Leiebil på Chios Mixelite woldli 3455/12 Chios 02. mai 10, 09:35:23 Last Post
Re: Dykkekurs og scooterleie på Chios Pjokken siri.gu 2147/3 Chios 27. mar 10, 13:49:35 Last Post
Dagens bilde fra Samos IngeS IngeS 357775/2929 Samos I dag kl. 04:31:50 Last Post
Norge - Samos 2015 IngeS IngeS 150/0 Samos 06. okt 14, 07:20:14 Last Post
Medlemmer av forumet på Samos Tjorven IngeS 6404/47 Samos 01. okt 14, 19:03:36 Last Post
Samos i mai kristanna kristanna 397/3 Samos 26. jun 14, 08:24:06 Last Post
Porten til Europa IngeS IngeS 414/0 Samos 05. mai 14, 12:09:24 Last Post
Blomstrende Samos Kristian IngeS 40235/352 Samos 29. apr 14, 20:16:56 Last Post
Fotojakt 14. - 16. mars 2014 forts 2 IngeS IngeS 564/0 Samos 16. mar 14, 17:43:58 Last Post
Fotojakt 14. - 16. mars 2014 forts IngeS IngeS 510/0 Samos 16. mar 14, 17:38:33 Last Post
Fotojakt 14. - 16. mars 2014 IngeS IngeS 509/0 Samos 16. mar 14, 17:31:16 Last Post
Kjell Inge Røkke har i flere dager ligget ved Samos Kristian telma 2596/13 Samos 04. jan 14, 23:35:30 Last Post
Samos 2013 IngeS IngeS 10700/87 Samos 16. des 13, 11:00:06 Last Post
Havets frukter, Psili Amos, Samos Bilder PUSEKATT Tommy 4578/20 Samos 06. des 13, 16:48:24 Last Post
Været om vinteren på Samos Tjorven IngeS 1942/10 Samos 26. nov 13, 21:23:04 Last Post
Intervju med Inge på Samos Tjorven Ole 2862/7 Samos 31. okt 13, 19:44:48 Last Post
To fly i uka Gardermoen - Samos sommeren 2014 IngeS IngeS 1452/2 Samos 18. okt 13, 19:28:03 Last Post
Sikadene spiller i Pythagorion IngeS IngeS 1865/4 Samos 09. aug 13, 16:44:27 Last Post
Vourliotes eller Manolates - eller begge? karri Minerva 1533/5 Samos 27. jul 13, 20:06:53 Last Post
Karlovassi - folkloremuseeet og stranden kaka Minerva 1515/6 Samos 27. jul 13, 19:53:16 Last Post
Klostre og åpningstider Minerva Minerva 1213/5 Samos 26. jul 13, 18:46:13 Last Post
Leiebil fra flyplassen? Minerva Minerva 1444/7 Samos 26. jul 13, 18:16:30 Last Post
Mikro Seitani Livaninavenn Livaninavenn 722/0 Samos 17. jul 13, 20:17:39 Last Post
Her er åpningstidene til folkloremuseet i Karlovassi Minerva Minerva 741/0 Samos 01. jul 13, 16:30:21 Last Post
Papa beach, Samos bilder Tommy Tommy 2320/5 Samos 11. apr 13, 20:33:34 Last Post
4 turer til Pythagorion 1995-1998. (98 er vi innom andre øyer også) karri karri 11351/115 Samos 11. apr 13, 00:04:38 Last Post
Helgenfestival i Pythagorion Minerva Minerva 832/2 Samos 05. apr 13, 20:04:57 Last Post
Vannaktiviteter? Greece-Traveller Frost 199/6 Naxos 19. okt 14, 11:14:49 Last Post
Gamle bilder fra Naxos kaka Anders 3384/26 Naxos 05. okt 14, 18:44:08 Last Post
Skilpadder i Agia Anna. myrvok myrvok 211/2 Naxos 24. sep 14, 15:09:57 Last Post
Morgen på St. George beach Rolf Kristian 36793/284 Naxos 01. sep 14, 22:40:59 Last Post
Tips Naxos siljeae siljeae 765/9 Naxos 27. aug 14, 22:04:20 Last Post
Prisnivå Signe Signe 601/2 Naxos 29. mai 14, 15:48:40 Last Post
Naxos Karneval 2014 Anders Anders 4257/45 Naxos 29. apr 14, 22:35:59 Last Post
På Naxos denne uken ? Greece-Traveller Greece-Traveller 462/0 Naxos 21. apr 14, 11:41:13 Last Post
Quadrocopter-video. St. George "off season" Tjorven Anders 710/4 Naxos 27. mar 14, 21:08:46 Last Post
Naxos Guide Greece-Traveller Anders 687/1 Naxos 26. mar 14, 16:15:26 Last Post
Mer om Naxos Greece-Traveller Greece-Traveller 2089/10 Naxos 22. des 13, 11:20:53 Last Post
365 bilder fra Naxos kari Ole 93500/828 Naxos 22. des 13, 09:42:12 Last Post
Naxos-påske 2014? Tjorven Anders 1440/7 Naxos 04. des 13, 00:20:36 Last Post
YouTubeVideo... Anders Anders 749/1 Naxos 24. nov 13, 10:26:47 Last Post
Quadrokopter-video. Havn og Kastro. Ole Anders 852/2 Naxos 16. nov 13, 11:44:52 Last Post
St. George midt i oktober Greece-Traveller Greece-Traveller 825/0 Naxos 27. okt 13, 17:26:17 Last Post
Carneval Naxos 26/2-2012 ingaberentine Mr.Mythos 1549/5 Naxos 20. okt 13, 11:29:32 Last Post
Vår venn fra Naxos søker arbeid i Norge i vinter Frynse Frynse 2303/9 Naxos 19. okt 13, 03:31:15 Last Post
Morgen på Naxos Kalergis Kristian 1357/4 Naxos 24. sep 13, 18:59:39 Last Post
Forumtreff Naxos 11 september 2013 Anders Anders 76175/912 Naxos 20. sep 13, 09:09:03 Last Post
Bruker det å være mye MYGG i juli? kari filhellener 2124/11 Naxos 06. sep 13, 20:31:39 Last Post
En middag, to netter og en frokost på Naxos Greece-Traveller cubical 1114/2 Naxos 25. aug 13, 11:09:35 Last Post
Rask visitt til Hellas - barnedåp på Naxos Tjorven Greece-Traveller 1658/7 Naxos 30. jul 13, 01:19:33 Last Post
Dagsturer og hurtigferger på Naxos 2013 marjana Greece-Traveller 1010/1 Naxos 29. jul 13, 01:00:13 Last Post
Til Naxos i morgen Tjorven Greece-Traveller 1026/4 Naxos 17. jul 13, 20:30:23 Last Post
Marmorgruvene i Marathi Ole Ole 111/0 Paros og Antiparos 16. sep 14, 17:42:02 Last Post
Noen glimt fra Antiparos 2014 Kristian Ole 606/5 Paros og Antiparos 13. sep 14, 07:26:37 Last Post
Norsk koloni på Antiparos? ;) Tjorven Vegard 338/2 Paros og Antiparos 21. aug 14, 01:10:19 Last Post
Optimisme på Paros Vegard Ole 341/4 Paros og Antiparos 11. aug 14, 08:33:29 Last Post
Skal det være en pizza? Tjorven Ole 2346/25 Paros og Antiparos 09. aug 14, 02:07:49 Last Post
Noen som har erfaring med Rocco studio på Antiparos? polyanna Leo 419/4 Paros og Antiparos 08. aug 14, 23:45:15 Last Post
Parikia webcam Ole Ole 8408/56 Paros og Antiparos 07. aug 14, 10:58:29 Last Post
Taverna Yiannoulis Ole Ole 363/5 Paros og Antiparos 05. aug 14, 22:35:06 Last Post
Naoussa på Paros Tjorven Ole 1066/24 Paros og Antiparos 05. aug 14, 21:38:23 Last Post
Hotellrom antiparos Tjorven Leo 373/5 Paros og Antiparos 25. jul 14, 23:33:55 Last Post
Påsken 2014 kaka Vegard 845/7 Paros og Antiparos 26. apr 14, 10:30:39 Last Post
Reise fra Paros til Antiparos ingaberentine Leo 1651/12 Paros og Antiparos 28. jan 14, 18:54:47 Last Post
Paros sommeren 2013 Ole Ole 4597/46 Paros og Antiparos 12. jan 14, 09:11:43 Last Post
Tjorven på Antiparos - igjen - juni 2013 marjana Tjorven 6409/69 Paros og Antiparos 07. nov 13, 20:38:51 Last Post
Bo og spise i Nauossa Tjorven Flower 1048/3 Paros og Antiparos 18. aug 13, 21:53:13 Last Post
Paros Kristian Svein~B 16742/115 Paros og Antiparos 13. aug 13, 16:09:52 Last Post
Parikia, Paros Kristian Svein~B 8043/55 Paros og Antiparos 31. jul 13, 22:07:01 Last Post
Overnatting på Antiparos, og Antiparos VS Paros Tjorven Lenni 2198/14 Paros og Antiparos 04. jul 13, 19:27:12 Last Post
Overnatting Paros Tjorven Tjorven 826/0 Paros og Antiparos 04. jul 13, 18:44:49 Last Post
Overnatting på Antiparos monaskog monaskog 985/3 Paros og Antiparos 03. jun 13, 22:51:51 Last Post
Brann på Paros, Pounta ingaberentine ingaberentine 871/0 Paros og Antiparos 29. mai 13, 02:13:07 Last Post
Pavlos Place - Antiparos Thine Thine 2222/19 Paros og Antiparos 17. mai 13, 18:47:32 Last Post
Antiparos Svein~B Svein~B 15734/109 Paros og Antiparos 09. mai 13, 16:43:30 Last Post
New Golden Beach (Tserdakia), Paros Svein~B Svein~B 1173/4 Paros og Antiparos 05. mai 13, 14:21:51 Last Post
Alyki, Paros Svein~B Svein~B 4853/33 Paros og Antiparos 18. apr 13, 20:04:58 Last Post
Back to top