Skrevet av Emne: CRETA SUN apartments i MAKRIGIALOS på Syd/Østre Kreta  (Lest 8024 ganger)

Utlogget filhellenerTopic starter

• Vis profil
Vi hadde gleden av å tilbringe hele November i år i Makrigialos på Sydøst Kreta, det tar vi mer enn gjerne en reprise på  ^-^
- siden det ser ut, av Forumet, som de fleste her som besøker Kreta reiser til Vest, og sydvest Kreta
( - og ikke noe galt med det ) vil jeg gjerne anbefale både Makrigialos og det deilige stedet vi bodde "CRETA SUN" :)

Om noen vil bo "rett på" den fine stranda enten for å kunne stupe rett i havet om morgenen, e l l e r for å slippe bakke/trapp, har Manolis et veldig pent studio bak butikken sin midt i sentrum og
- men det er ikke langt å gå fra Creta Sun heller  :)

Tel:/Fax ++30 2843051233  /   E-mail: cretasunapts@hotmail.com

Om man bor i Makrigialos har man også veldig mange fine landsbyer og større steder å besøke innen korte avstander om man leier bil, d e t anbefales også. Til Ierapetra og Sitia går det buss flere ganger om dagen, avstandene dit er hhv ca 27 og 30 km.

De fleste som kjenner Makrigialos gjør det pga Sunwing som ligger i utkanten av "byen", dessverre for de som har kafeer og tavernaer i Makrigialos har de liten glede av gjestene på Sunwing og det nye s t o r e anlegget ovenfor Sunwing, "Mikri Poli" der de fleste gjestene har "all inclusive" og holder seg "hjemme"!

Makrigialos har et spesielt godt klima og er et fint reisemål fra tidlig om våren til sent på høsten.

Her er noen bilder av Creta Sun og Utsikten vi hadde fra balkongen vår, kanskje jeg kan friste noen  :sol:
Vår leilighet  i 2etg. hadde stor balkong foran oppholdsrommet og en litt mindre på siden utenfor soverommet, den var lunere når det blåste mye:

Her er inngangen fra baksiden, der er det en romslig parkeringsplass :

Leiligheta var stor,  jeg har ikke tatt mange "nøytrale" bilder, ingen som viser kjøkkenveggen, men her er et fra soverom og oppholdsrommet :

Å starte dagen med frokost og denne utsikten var deilig :

For oss fra innlandet er det fint å kunne følge med fiskebåtene og aktiviteten i havna:

Her et bilde fra havna og opp på høyden til Creta Sun :

Dagene var solrike og fine i Makrigialos i november i år, men kveldene var kjølige, så noe balkongsitting om kvelden ble det ikke, men her , som en avslutning, er utsikten fra balkongen vår"by night"  :)

Kari

Utlogget kaka

• Vis profil
Sv: CRETA SUN apartments i MAKRIGIALOS på Syd/Østre Kreta
« Svar #1 på: 07. Jan. 12, 11:22:29 »
Det der så jo skikkelig lekkert ut, Filhellener!
Jeg har hørt mye fint om Makrigialos, men har blitt skeptisk når jeg har sett disse store anleggene du nevner.
Men, med det frokostbildet du viser, skjønner jeg det finnes gode alternativer  :sol:  Herlig!
KariK

Utlogget Johanne

• Vis profil
« Svar #2 på: 07. Jan. 12, 17:10:03 »
Fine bilder Filhellener! Ja, jeg forstår at det frister til gjentagelse med en tur i november så herligt det ser ut som dere har hatt det og med et bra utgangspunkt for å besöke andre platser også. Vilken flott utsikt fra balkongen både dag og kveld!... og frokosten så jo både fargerik og underbart god ut!

Johanne :)

Utlogget Tjorven

• Vis profil
« Svar #3 på: 07. Jan. 12, 23:53:18 »
Dette var sannelig fristebilder, Filhellener. Nesten utrolig at de er tatt i november!! Må ha vært deilig med en måned i Hellas da, selv om det ikke var balkongtemperatur   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Utlogget Ole

• Vis profil
    • http://www.hellasforum.net
« Svar #4 på: 08. Jan. 12, 08:53:12 »
Dette ser da utrolig fint ut! Kanskje det er her jeg skal tilbringe vintrene når jeg blir pensjonist?  :)

• Vis profil
« Svar #5 på: 08. Jan. 12, 11:45:02 »
Det der så jo skikkelig lekkert ut, Filhellener!
Jeg har hørt mye fint om Makrigialos, men har blitt skeptisk når jeg har sett disse store anleggene du nevner.
Men, med det frokostbildet du viser, skjønner jeg det finnes gode alternativer  :sol:  Herlig!

Ja, jeg tror du ville likt deg godt, kaka  :)  - ikke vær "redd" for de store kompleksene.

Vi har vært i Makrigialos 4 ggr før, mellom 1990 og 2003, - og, vi har bodd på Sunwing ,med barn og barnebarn, men uten å spise annet enn frokost der :) 
- det var nede i byen/havna vi likte å spise/være, og der så vi ikke mange andre "Sunwinggjester".
Enda det var før "All Inklusive tiden" holdt de aller fleste seg hjemme på Sunwing,  mens vi , et følge på 9 i 2003 (min mor var 86 år og minste barnebarnet 9 mnd) toget den ganske lange veien nedover.. og opp igjen med både barnevogn og rullator  ;D

Kari

• Vis profil
« Svar #6 på: 08. Jan. 12, 11:48:39 »
Fine bilder Filhellener! Ja, jeg forstår at det frister til gjentagelse med en tur i november så herligt det ser ut som dere har hatt det og med et bra utgangspunkt for å besöke andre platser også. Vilken flott utsikt fra balkongen både dag og kveld!... og frokosten så jo både fargerik og underbart god ut!
Johanne :)

Takk, Johanne  :)  - og i tillegg til å være et fint sted å tilbringe hele ferien om man ønsker det, , så er det en veldig fin "base" - vi har vært i s å mange herlige landsbyer, og ikke minst er naturen i området fantastisk flott  :)
Kari

• Vis profil
« Svar #7 på: 08. Jan. 12, 12:12:52 »
Dette var sannelig fristebilder, Filhellener. Nesten utrolig at de er tatt i november!! Må ha vært deilig med en måned i Hellas da, selv om det ikke var balkongtemperatur   ;)

Takk, Tjorven, jeg håpet det skulle friste noen da ;)  - for det er så fin strand, og så mange koselige kafeer/barer og tavernaer i Makrigialos, at jeg synes det er trist for de lokale at turistene svikter dem og holder seg "hjemme" på Sunwing og Mikri Poli  :( - HVA de går glipp av.....etter m i n smak da!
 Vi fikk vite av en engelsk dame som bor i byen at selv så sent ut i sesongen som beg av juli 2011 var tavernaeierne "lykkelige" om de hadde  middagsgjester ved 5 bord om kvelden!
I aug er de jo gresk ferie, men ellers fra apr/mai - oktober er det et godt valg  :)
- når det gjelder november og vår ferie, så hadde vi det helt topp, selv om vi kunne ha ønsket oss noen grader varmere og litt mindre vind noen dager, så hadde vi  balkong-temperatur om d a g e n, Tjorven  - og nesten ikke regn  :) 
Jeg kan telle på ei hånd de dagene vi ikke kunne sette oss ut og spise frokost i Bikini /Shorts og T-skjorte, og - vi hadde badevær og, badet mange ganger, siste gang var 20 nov, og vannet var varmt , så sent som 11.nov målte vi det til 24 grader , så gikk det ned til 22.
Vi kunne nok ha badet mer, men når det blåste var det ikke behagelig synes jeg.
- og blomsterprakten overrasket oss virkelig, så frodig og vakker blomstring overalt vi kom :)
Busker med julestjerner minnet oss om at julen nærmet seg, ikke noe julebrus og julemarsipan å se her nei  :) 
Kari

• Vis profil
« Svar #8 på: 08. Jan. 12, 12:18:25 »
Dette ser da utrolig fint ut! Kanskje det er her jeg skal tilbringe vintrene når jeg blir pensjonist?  :)

Ja, visst er det fint, Ole  - men u n g som du er blir d e t jo veldig lenge til  :)
- kanskje du skulle ta en "test -tur" med familien først  :)
Ei uke før vi reiste kom en fast gjest til Creta Sun, en fransk/canadier, han skulle være 6 mnd, og hadde vært 6 mnd året før og  :) 

Kari

• Vis profil
« Svar #9 på: 10. Jan. 12, 20:09:26 »
Vi hadde gleden av å tilbringe hele November i år i Makrigialos på Sydøst Kreta, det tar vi mer enn gjerne en reprise på  ^-^
- siden det ser ut, av Forumet, som de fleste her som besøker Kreta reiser til Vest, og sydvest Kreta
( - og ikke noe galt med det ) vil jeg gjerne anbefale både Makrigialos og det deilige stedet vi bodde "CRETA SUN" :)

Om noen vil bo "rett på" den fine stranda enten for å kunne stupe rett i havet om morgenen, e l l e r for å slippe bakke/trapp, har Manolis et veldig pent studio bak butikken sin midt i sentrum og
- men det er ikke langt å gå fra Creta Sun heller  :)

Tel:/Fax ++30 2843051233  /   E-mail: cretasunapts@hotmail.com

Creta Sun har en nett side, så om noen er interessert i å se flere bilder og lese mere om Creta Sun og Makrigialos gå inn her  :) :
http://www.cretasun.com/makrigialos-crete.htm

Kari

Siste innlegg

Emne Av Trådstarter Lest/svar Forum Tid
Alle som er i Hellas kan Zorbas dans, mer eller mindre.... bengalow marjana 98/3 Musikk 19. Juli 19, 22:24:00 Last Post
Peloponnes / Kardamili med mere . dag staalesen dagstaalesen@hotmail.com 76076/319 Fastlandet og Peloponnes 19. Juli 19, 16:16:36 Last Post
Nytt webkamera i Ermoupolis Ole marjana 90/1 Syros 17. Juli 19, 23:00:33 Last Post
Hilsen fra Hellas 2019 Kritios Ole 1164/31 Hilsen fra Hellas 16. Juli 19, 23:46:35 Last Post
Vores første rejse til de Græske øer (Kykladerne) Heidrun Jette_Ivan 153/1 Reisetips og spørsmål 15. Juli 19, 21:05:16 Last Post
Andros marjana Runar Solvik 243/2 Andros og Tinos 11. Juli 19, 22:35:21 Last Post
Hilsen fra Nikos på Meltemi, Naxos marjana marjana 411/4 Hilsen fra Hellas 11. Juli 19, 18:06:03 Last Post
Flytting av inventar fra Norge til Hellas Kritios Haje 256/1 Flytte til Hellas 05. Juli 19, 20:38:34 Last Post
Yamas Bar & Taverna er åpen! marjana Ole 34303/3133 Yamas Bar & Taverna 05. Juli 19, 19:04:02 Last Post
Øyhopping alene-jente 30 marjana Lilje 323/3 Reisetips og spørsmål 05. Juli 19, 18:41:22 Last Post
Kirkegården i Ermoupolis vandrer marjana 330/9 Syros 04. Juli 19, 17:02:43 Last Post
Turister utsatt for grov svindel på Mykonos ! marjana Kritios 391/1 Hellas generelt 02. Juli 19, 12:52:53 Last Post
24-timers fergestreik fra 3.juli 2019 marjana marjana 201/0 Transport 02. Juli 19, 12:24:58 Last Post
Ikaria filhellener Runar Solvik 422/5 Reiseskildringer 02. Juli 19, 11:33:48 Last Post
Agistri 2019 Ole Ole 683/6 Saroniske øyer 01. Juli 19, 21:09:15 Last Post
Green plants and herbs of Greece marjana marjana 230/2 Litteratur 01. Juli 19, 13:05:51 Last Post
Kalo mina marjana marjana 3822/7 Hellas generelt 01. Juli 19, 12:59:58 Last Post
Hydra 2019 jente91 Ole 801/6 Hydra 01. Juli 19, 09:42:16 Last Post
Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien Kritios Marit 77294/3997 Jippi! Nå reiser jeg! 29. Juni 19, 13:12:35 Last Post
Sommerferie Hellas marjana zizou10 504/5 Reisetips og spørsmål 27. Juni 19, 21:03:55 Last Post
Magiske øyeblikk i Hellas GEORGIOPOULIS KRETA fila fila 86987/199 Hellas generelt 26. Juni 19, 13:38:38 Last Post
Hvor er dette? 978 Løst! stein stein 943/33 Hvor er dette? 25. Juni 19, 17:15:38 Last Post
Hvor er dette? 979 Løst Ole Ole 365/6 Hvor er dette? 22. Juni 19, 17:04:33 Last Post
102 Strender i Hellas 9/29 fila fila 2886/10 Gresk natur 22. Juni 19, 12:03:20 Last Post
"Mine" morsomme memoarer BURSDAG fila fila 15600/53 Hellas generelt 20. Juni 19, 19:46:56 Last Post
interail for ferjer neil neil 250/0 Reisetips og spørsmål 20. Juni 19, 16:18:49 Last Post
Gresk Kurs- Kristiansand Robert-Averkios Antonsen Robert-Averkios Antonsen 215/0 Alt annet 20. Juni 19, 15:53:24 Last Post
Hvor er dette? 977 Løst Ole Ole 375/4 Hvor er dette? 19. Juni 19, 20:36:43 Last Post
Hvor på Kimolos? Ole Ole 334/5 Kykladene 18. Juni 19, 12:24:15 Last Post
"Mine" greske landskap Video nr 5 fila fila 15132/36 Hellas generelt 14. Juni 19, 08:13:58 Last Post